اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

شورای نگهبان عامل تقویت بنیان‌های نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سلماس گفت: شورای نگهبان با پاسداری از قانون اساسی، شرع اسلام و نظارت مستقل بر انتخابات 30 سال گذشته سبب تقویت بنیان‌های نظام شده است.

شورای نگهبان عامل تقویت بنیان‌های نظام است

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شورای نگهبان با پاسداری از قانون اساسی، جمهوریت نظام، شرع اسلام، نظارت مستقل، موثر و کارآمد بر انتخابات در 30 سال گذشته سبب تقویت و استحکام بنیان‌های نظام شده است.

وی تصریح کرد: در آغاز انقلاب اسلامی بیم آن می‌رفت که این نهاد نوپا نیز مانند دیگر نهضت‌های عدالت‌طلبانه ملت ایران گرفتار مصائب و بلایای بنیان‌کنی مانند نفوذ نامحرمان و یا شیوع تفکرات انحرافی و ضد اسلامی شود، اما در سایه الطاف خداوند متعال به این ملت مجاهد و در سایه ولایت حضرت امام خمینی (ره) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، میثاقی برای ملت شد تا راه دستیابی به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی در آن ترسیم و برای حفظ این قانون مترقی و بنیادین و بیمه‌کردن حرکت نظام در مدار اسلام، شورای نگهبان تاسیس شود.

موسوی به فرمایش‌ بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در مورد جایگاه والای شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان قانونی است و کسی حق ندارد در مصاحبه‌ها، نطق‌ها و رسانه‌ها به آن توهین کند و یا آن را تضعیف کند.

امام جمعه سلماس در ادامه به سالروز پذیرش رسمی قطعنامه 598 توسط جمهوری اسلامی ایران در 27 تیر ماه سال 1367 اشاره کرد و آن را هشتمین قطعنامه‌ای دانست که شورای امنیت از ابتدای تجاوز علنی رژیم بعثی عراق در تاریخ 29 تیر ماه سال 1366 صادر کرده بود.

وی افزود: همه قطعنامه‌های قبلی به دلیل جهت‌گیری ناعادلانه آنها از سوی ایران رد شده بود اما قطعنامه 598 به علت نکات مثبتی که داشت از سوی ایران نه قبول و نه رد شد بلکه اعلام شد این قطعنامه جای بحث و مذاکره دارد.

امام جمعه سلماس ضرورت تحقیق راجع به شناسایی آغازگر جنگ، لزوم تامین هزینه‌های بازسازی پس از خاتمه جنگ و تاکید بر ضرورت تقویت امنیت و آرامش منطقه را از نکات مثبت قطعنامه 598 شورای امنیت دانست و خاطرنشان کرد: پس از خودداری یک ساله ایران از پذیرش قطعنامه 598، حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس، نقض آشکار بند هشتم قطعنامه بود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول