اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

شورای نگهبان با قدرت از محکمات نظام دفاع کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان باید با تدبیر، قدرت، دقت و قاطعیت در مسیر پاسداری از محکمات نظام گام بردارد.

شورای نگهبان با قدرت از محکمات نظام دفاع کند

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به 26 تیرماه، سالروز تشکیل شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان به مثابه چشم امین و بیدار جامعه اسلامی است که وظیفه حراست و پاسداری از محکمات نظام را در عرصه قانونگذاری و انتخاب قانونگذاران برعهده دارد.

وی گفت: نقش مهم و بنیادی این دو در قانونگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اهمیت شورای نگهبان در حفظ و حراست از نظام اسلامی را مشخص می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آن جا که شورای نگهبان از یک سو وظیفه تطبیق قوانین با قانون اساسی و شرع مقدس را دارد و از سوی دیگر باید نمایندگانی متعهد به مبانی نظام جمهوری اسلامی را مورد تأیید قرار دهد، از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مخالفان نظام به مخالفت و دشمنی با این نهاد استراتژیک برخاستند.

وی اظهار داشت: شورای نگهبان به عنوان نهادی پویا و سرنوشت‌ساز برای نظام راه نفوذ دشمنان به مغزابزار نظام را سلب کرده و مانع از تحقق اهداف آنان علیه جمهوری اسلامی شده است.

کارخانه‌ای افزود: این مجموعه از یک سو با نظارت بر ورود نمایندگان ناصالح و عوامل نفوذی دشمن بر قلب قانونگذاری نظام، نقشه شوم دشمنان را خنثی می‌کند و از سوی دیگر با نظارت بر مصوبات مجلس و تطبیق آن با قانون اساسی و شرع مقدس زمینه پیشرفت و تعالی بیش از پیش نظام را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: بر این اساس هر گونه سستی و رخوت در تأیید صلاحیت نمایندگان و خدای ناکرده عدم تطبیق قوانین با قانون اساسی و شرع مقدس ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی تلقی می‌شود به همین دلیل شورای نگهبان باید با تدبیر، قدرت، دقت و قاطعیت در مسیر پاسداری از محکمات نظام از هیچ کوششی دریغ نکند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول