اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر:

شورای نگهبان سد راه نفوذ نامحرمان به نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پیرانشهر گفت: شورای نگهبان راه هرگونه نفوذ را برای نامحرمان و تفکرات التقاطی و ضداسلامی سد کرده است.

شورای نگهبان سد راه نفوذ نامحرمان به نظام است

ماموستا مصطفی محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، اظهار داشت: این نهاد کارآمد و موثر، به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به‌عنوان نماد دین و ملت، راه هرگونه نفوذ را برای نامحرمان و تفکرات التقاطی و ضد اسلامی به جمهوری اسلامی ایران سد کرده است.

وی افزود: مجلس، دولت، شوراى نگهبان و دیگر ارکان نظام باید متحد، هم‏صدا و هم‏‌جهت باشند زیرا تشخیص شوراى نگهبان، مخالف قانون نیست، مخالف اسلام هم نیست، میزان است از این رو همه باید بپذیریم.

امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه در سالروز تشکیل شورای نگهبان بار دیگر با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی میثاقی دوباره می‌بندیم، تصریح کرد: امیدواریم در سایه تاییدات حضرت ولی عصر (عج) و رهنمودهای نایب بر حقش مقام معظم رهبری، بیش از پیش بتوانیم نقش خطیر خود را در دفاع از اسلام و قانون اساسی به نحو احسن ایفا کنیم.

محمودی ادامه داد: باید ‌اعضای شورای نگهبان به درگاه خداوند متعال شکرگزار باشند که در طی بیش از سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تفضلات الهی، توفیق پاسداری از شرع مبین اسلام و قانون اساسی و نظارت مستقل، موثر و کارآمد بر انتخابات را داشتند.

وی ادامه داد: تشکیل شورای نگهبان از امتیازات و ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی است که اسلام و جمهوری بودن این نظام الهی را تضمین می‌کند.

امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه تاسیس شورای نگهبان ثمره مجاهدت‌ها و رشادت‌های علمای فرهیخته و اندیشمند ایران اسلامی در دوران معاصر است، یادآور شد: اگرچه از منظر حراست از قانون اساسی دارای نمونه‌هایی در سایر نظام‌های حقوقی جهان است اما به لحاظ حراست از تعالیم و احکام الهی، نهادی بی‌نظیر است که آرزوی دیرینه مبارزان راه اسلام را تحقق بخشیده است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان از مهم‌ترین اصول قانون اساسی است و به همین سبب بارها از سوی دشمنان انقلاب استکبار جهانی و ایادی آن مورد تهاجم قرار گرفته است.

امام جمعه پیرانشهر خاطرنشان کرد: کسانی که قصد تضعیف شورای نگهبان را دارند با اصل نظام و قانون اساسی و با جمهوریت و اسلامیت نظام مخالف هستند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول