اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر الوند:

عمل به نظر شورای نگهبان واجب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند گفت: نظر شورای نگهبان باید مورد قبول تمام ملت غیور ایران اسلامی قرار گیرد.

عمل به نظر شورای نگهبان واجب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهر با بیان اینکه عدم پرداخت زکات به منزله تردید در مقبولیت نماز است، اظهار کرد: هر کجا در قرآن نام نماز آورده شده، نام زکات در کنار آن دیده می‌شود.

وی از تمام خواهران و برادران نمازگزار خواست که در پرداخت زکات کوتاهی نکنند، چرا که ارزش زکات به قدری بالا است که همواره در کنار نماز از آن یاد شده است.

امام جمعه شهر الوند در خطبه نخست همانند هر هفته پیرامون مسأله مهدویت سخن به میان آورد.

وی با اشاره به ویژگی‌های حکومت حضرت مهدی (عج)، قانون‌مدار بودن حکومت امام زمان (عج) را براساس قرآن مایه عدالت و امنیت دانست.

عادل‌پور، حکومت حضرت مهدی (عج) را عاری از هرگونه نژاد‌پرستی و سرشار از وحدت بشری بیان کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: با ظهور امام زمان (عج)، دنیا به منزله خانه می‌شود و حضرت مهدی (عج) همچون پدری دلسوز و مهربان برای آن خانه خواهد بود.

امام جمعه شهر الوند از بین رفتن استعمار و بندگی و پاک شدن دل‌های مردم از دروغ، کینه و حسد و در نهایت، آزادی بشر را از دیگر ویژگی‌های حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) عنوان کرد.

عادل‌پور تصریح کرد: با ظهور امام زمان (عج)، تمام بیماران شفا می‌یابند و با دیدن حضرت مهدی (عج) ضعفا قوی می‌شوند.

وی در آغاز خطبه دوم با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، به افزایش فعالیت و دوری از تنبلی تأکید کرد.

عادل‌پور تصریح کرد: در هر رده سنی که هستیم، باید با کار و تلاش و دوری از تنبلی از دراز کردن دست نیاز به سوی کسی دوری کنیم و متکی بودن به خود موجب عزت و سرافرازی می‌شود.

امام جمعه شهر الوند بیان کرد: آمریکا خیلی تلاش کرده تا اقتصاد ایران را برهم بزند، اما به گفته اقتصاددانان و روزنامه‌نگاران آمریکایی، اقتصاد ایران به این راحتی شکست نخواهد خورد، تنها ضعف مدیریتی و عدم توجه مسئولان به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها است که موجب رشد نقدینگی و افزایش نرخ ارز می‌شود.

عادل‌پور در ادامه اظهار کرد: اهداف دشمن از این تحریم‌ها، ضعیف کردن اقتصاد کشور و دلسرد کردن مردم است، اما غافل از اینکه ملت ما مردمانی قوی هستند، همان طوری که در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشواری‌ها و مشکلات از خود ایستادگی نشان دادند، باز هم مقابل دسیسه‌های دشمن قاطعانه خواهند ایستاد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از ولایت فقیه تصریح کرد: بهترین و والاترین اصل قانون اساسی، اصل ولایت فقیه است که باید در همه حال پشتیبان ولایت فقیه بود، این در حالی است که دشمنان، ولایت فقیه را نشانه گرفته‌اند و قصد نابودی نظام اسلامی را دارند.

امام جمعه شهر الوند با توجه به فرارسیدن سالروز تأسیس شورای نگهبان، مقید بودن به نظر و قانون شورای نگهبان را مهم دانست و اظهار کرد: حمایت از شورای نگهبان و عمل به حکم آن‌ها که در حد حکم یک مرجع تقلید است را بر تمامی مردم واجب دانست.

عادل‌پور در پایان خطاب به مسئولان شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان باید قوی و نیرومند باشد تا توطئه‌های دشمنان را خنثی کند و از حزب‌بازی و باند بازی‌های نابه‌‌جا پرهیز کرده و همواره از اصل ولایت فقیه پیروی کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول