اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

آمریکا تسلیم شدن ملت ایران در برابر تحریم‌ها را به گور می‌برد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: آمریکا، آرزوی تسلیم شدن و به زانو در آوردن ملت ایران در برابر تحریم‌ها را با خود به گور می‌برد.

آمریکا تسلیم شدن ملت ایران در برابر تحریم‌ها را به گور می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: آمریکا و هم‌پیمانانش تصور می‌کنند با حربه‌هایی چون تحریم و تهدید می‌توانند ملت ایران را به زانو در آورند و آنها را وادار کنند که دست از ولایت و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی بردارند.

وی تحریم مورد نظر دشمن را تحریم فلج‌‌کننده دانست و گفت: همان‌گونه که خودشان بارها عنوان کرده‌اند می‌خواهند با تحت فشار قرار دادن همه‌جانبه ملت ایران آنها را از دستیابی به حقوق مسلم خود نظیر انرژی هسته‌ای محروم کنند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه تحریمی که به ملت ایران تحمیل شده چیز تازه‌ای نیست و از صدر اسلام وجود داشته یادآور شد: تحریمی که کفار قریش علیه پیامبر(ص) و خاندان او در صدر اسلام به وجود آوردند که منجر به ماجرای شعب ابی‌طالب و سپس خورده شدن پیمان تحریم توسط موریانه شد نمونه‌ای از امدادهای غیبی الهی برای دفاع از مستضعفان و مسلمانان در برابر مستکبران و کافران است.

نمازی با انتقاد از کسانی که در شرایط موجود دست به التهاب‌آفرینی و سیاه‌نمایی می‌زنند هشدار داد: در این شرایط افرادی می‌خواهند از این فضا سوءاستفاده سیاسی کرده و با ساختن شایعاتی مبنی بر ایجاد قحطی و سخت شدن شرایط زندگی مردم را نگران و مشوش سازند. 

وی ادامه داد: مردم باید بدانند مسئولان اقتصادی همواره آماده‌باش هستند و با برگزاری جلسات متعدد در صدد تنظیم و کنترل بازار  هستند.

خطیب نماز جمعه کاشان، همچنین به اصناف و بازاریان توصیه کرد رعایت انصاف و عدالت را داشته باشند و از اقداماتی نظیر احتکار، گران‌فروشی و سایر کارهایی که موجب التهاب بازار و نوسان قیمت‌ها می‌شود اجتناب کنند.

نمازی در ادامه، ماه رمضان را قطعه‌ای از بهشت توصیف کرد و افزود: در این ماه انسان فرشی، عرشی می‌شود به گونه‌ای که تمام خصلت‌های حیوانی را در این ایام ترک می‌کند تا خوی فرشتگان را پیدا کند.

وی سپس به آثار روزه‌داری پرداخت و از ارتقای سلامت جسمی و روحی، پی بردن به عطش و گرسنگی صحرای قیامت، ایجاد روحیه تواضع و فروتنی، تمرین و تجربه کاهش مصرف و مبارزه با رفاه‌طلبی و بیدار کردن احساس مسئولیت نسبت به فقرا به عنوان برخی از نتایج و دستاوردهای روزه‌داری نام برد.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها، با محکوم کردن کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار، سکوت مجامع بین‌المللی در قبال این جنایت را تأسف‌بار خواند و تصریح کرد: در دنیای کنونی هیچ صدایی برای دفاع از حقوق مسلمانان بلند نشده و همه نهاد مدعی حقوق بشری در برابر جنایاتی که در حق مستضعفان مسلمان عالم انجام می‌شود سکوت پیشه کرده‌اند.

نمازی با انتقاد از برگزاری لیگ برتر فوتبال در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ورزش در اسلام اصل نیست و تنها وسیله‌ای برای تأمین سلامتی و نشاط جهت عبادت پروردگار است و در جایی که میان ارزش‌های اسلامی و ورزش تعارض پیدا شود این ورزش است که باید خود را با اسلام تنظیم کند.

وی در ادامه با اشاره به طرح پزشک خانواده خواستار تعامل نهادهای بهداشتی و درمانی و مردم جهت کنترل و کاستن از هزینه‌های درمانی شد.

نمازی کشف هفت قلم داروی مهم برای بیماران صعب‌العلاج توسط دانمشندان داخلی را گامی بزرگ در علم داروسازی دانست و نمونه‌ای از دستاوردها و پیشرفت‌های علمی فرزندان ایران اسلامی قلمداد کرد.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول