اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور:

دشمنان فکر تحمیل به ملت ایران را به گور می‌برند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: دشمنان فکر تحمیل به ملت ایران را به گور می‌برند.

دشمنان فکر تحمیل به ملت ایران را به گور می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ محمود احمدی‌نژاد که هم اکنون در استان البرز برای افتتاح نخستین کارخانه ساخت لوکوموتیو حضور دارد، در جمع متخصصان البرزی و کارخانه مپنا طی سخنانی اظهار داشت: چند خواسته از مسئولان کشور و همچنین متخصصان دارم که در همین جا و روزی که جزو بهترین لحظه‌های زندگی من است، بیان می‌کنم.

وی تصریح کرد: در گام نخست از مسئولان به ویژه وزرا می‌خواهیم که برای تامین نیازهای خود در حالی که تولیدات داخلی داریم به کالاهای مشابه خارجی مراجعه نکنند.

رئیس جمهور ادامه داد: زمانی که متخصصان جوان و با انگیزه کشورمان می‌توانند کالاهای با استاندارد بالا و مطابق با نیاز کشور تولید کنند، چرا باید از خارج کشور واردات داشته باشیم.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: در هیئت وزیران نیز سعی می‌کنیم با تصویب قوانین جلوی واردات اینگونه کالاها به ویژه تجهیزات و لوکوموتیوهایی که امروز در استان البرز تولید می‌شود را بگیریم.

خودمان را با این دور و بری‌ها مقایسه نکنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به متخصصان و مهندسان کشور به ویژه کارکنان و مهندسان گروه صنعتی مپنا گفت: وقتی می‌خواهیم در تولید علم و صنعت ایران را با دیگران مقایسه کنیم،‌ خواهش من این است که خودمان را با این دور و بری‌ها مقایسه نکنیم.

رئیس جمهور گفت: به خدا مقایسه ملت ایران با برخی‌ها توهین به ملت ایران است و ما نباید خودمان را با اینها مقایسه کنیم.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: نگاه ملت ایران، مهندسان و دانشگاهیان و متخصصان جوان ما باید به افق‌های بلند باشد و اگر قرار است خودمان را با دیگران مقایسه‌ کنیم، باید به قله‌ها نگاه داشته و با آنها خود را مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: ملت ایران می‌تواند به قله‌ها کمال دست یابد و باید هم به این نقطه برسد. باید به نقطه‌ای برسیم که اگر دیگران می‌خواهند به ما نگاه کنند سرشان را بالا بگیرند و این امر در شأن ملت ایران است و می‌توانیم با کار و تلاش همه جانبه از عهده مسئولیتی که داریم، با سربلندی و پیروزی خارج شویم.

صدها سال ملت ایران پرچمدار بشریت بوده است

رئیس دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه غنی ایرانی بیان داشت: صدها سال ما پرچمدار بشریت بودیم، صدها سال در همه علوم، اخلاق،‌ معنویت، مدیریت، اخلاق اجتماعی ما برتر بودیم و هیچ کشوری در راس نبود.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: امروز نیز می‌توانیم به قله‌ها برسیم و باید هم برسیم، چرا که این مردم شأن و منزلت بالایی دارند و باید با تلاش و کار همه جانبه به قله‌ها دست ‌یابیم.

وی تصریح کرد:‌ وقتی می‌گویم ملت ایران می‌خواهد و می‌تواند به قله‌های کمال و سعادت و توسعه و پیشرفت برسد،‌ برخی خیال می‌کنند که این امر شعار و خیال است، به خدا خیال نیست، به خدا شعار نیست، می‌توانیم به این نقطه برسیم و باید هم برسیم.

دشمنان فکر تحمیل به ملت ایران را به گور می‌برند

رئیس جمهور تاکید کرد: باید به جایی برسیم که دشمنان نتوانند چیزی را به ما تحمیل کنند، به فضل الهی امروز نیز نمی‌توانند حرف خود را به ما تحمیل کنند و تا ابد نیز این فکر را به گور خواهند برد.

احمدی‌نژاد خطاب به جوانان متخصص و مومن ایران اسلامی نیز گفت: تلاش و کار شما برای پیشرفت کشور لازم است و دولت نیز از این امر حمایت می‌کند.

وی به فعالیت‌های گروه صنعتی مپنا اشاره کرد و ادامه داد: امروز آمارها نشان می‌دهد که با راه‌اندازی کارخانه لوکوموتیو سازی و همچنین استفاده بهینه از سرمایه‌ها و داشته‌ها، می‌توانیم یک ششم انرژی مصرفی را صرفه‌جویی کنیم.

احمدی‌نژاد متذکر شد: این صرفه‌جویی در مصرف نیست، بلکه صرفه‌جویی در تلف شدن انرژی است که با یک حساب ساده رقم آن به میلیاردها دلار می‌رسد.

وی ادامه داد: چرا باید این میزان انرژی تلف شود، به عنوان نمونه ما روزانه 160 میلیون لیتر گازوئیل برای تولید برق مصرف می‌کنیم که رقم یک ششم این میزان را محاسبه کنید و ببینید که چه عدد بزرگی می‌شود، حال این عدد به جای تلف شدن باید صرف تولید، توسعه، تحصیل و بالاخره رفاه ملت ایران شود.

رئیس جمهور اعلام کرد: قاطعانه می‌گویم که هیچ دانش و صنعتی در دنیا نیست که جوانان دانشمند و متخصصان ما نتوانند به آن دسترسی داشته باشند، البته تحقق این مهم نیاز به تلاش و همت و کار دارد.

وی در پایان تاکید کرد: دولت از این تلاش‌ها حمایت کرده و امیدواریم با تلاش ویژه همه مردم و مسئولان شاهد رسیدن ایران به قله‌های بلند افتخار باشیم.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول