اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

ملت ایران با تحریم نگران نمی‌شود / گردنه‌های خطرناک‌تر با شرافت طی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ملتی که انواع تحریم‌ها را با پیروزی پشت سر گذرانده و گردنه‌ها و عقبه‌های خطرناک را با عزت و شرافت طی کرده است را نمی‌توان با تحریم و فشار اقتصادی نگران کرد.

ملت ایران با تحریم نگران نمی‌شود / گردنه‌های خطرناک‌تر با شرافت طی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی محمدیان در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره طرح ولایت که در صحن دارالحجه حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بنده در ابتدا سلام گرم رهبر معظم انقلاب را به شما عزیزان تقدیم می کنم و عرض می‌کنم که انشاالله در دیداری که دانشجویان در ماه مبارک رمضان با مقام معظم رهبری خواهند داشت، قطعا سهمیه‌ای به این مجموعه اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه حفظ هویت بسیجی باید بسیار مورد اهتمام بسیجیان باشد، افزود: یکی از بهترین افتخارات همواره باید بسیجی بودن باشد چرا که عقبه بسیج به علویون و فاطمیون بر می‌گردد؛ شاید مهم‌ترین اولویت امروز هویت بسیجی است که خود بسیجیان باید به آن اهتمام ورزند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: بسیج مجموعه‌ای بدون ریشه نیست بلکه ریشه در تاریخ دارد و یکی از با هویت‌ترین و تاریخی‌ترین مجموعه‌ها است؛ باید بدانیم که جهاد در راه خدا و برپایی عدالت همواره عقبه بسیجیان است و شما بسیجیان نیز باید به این مهم توجه کنید، بسیج گذشته و حال و‌ آینده نداشته چرا که در گذشته نیز پیوند بسیج را با خط علویان می بینیم و راهی که رسول خدا پرچم دار آن را امیر المومنین (ع) معرفی کرده بود.

وی ادامه داد: سردمدار و پرچمدار این خط علویان، حضرت علی (ع) است و بسیار مسیر روشن و قابل دفاعی است، پس باید توجه داشت که‌ خط بسیج با خون عزیزترین کسان خدا امضا شده است ؛ بسیج یعنی پیوند با خط امیرالمومنین (ع) است.

محمدیان در ادامه با اشاره به یکی از داستان‌های نقل شده در نهج‌البلاغه در ارتباط با نیت قلبی حضور در جنگ، اظهار داشت: بعد از جنگ جمل فردی خدمت حضرت علی(ع) رسید و گفت؛ یا امیرالمومنین خیلی دوست داشتم برادرم در این جنگ حضور می‌داشت و در این پیروزی سهیم می‌بود اما نتوانست، که حضرت نیز فرمود؛ دل برادرت با ما بود و‌ آن شخص هم در جواب ایشان گفت؛ آری اما نتوانست برسد امیرالمومنین (ع) فرمودند؛ برادر تو هم همراه ما بود غیر از برادر تو تمام کسانی که بعدها نیز به دنیا خواهند آمد امروز در کنار ما بودند و با ما در جنگ مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد: پس باید بدانید درست است که امیرالمومنین (ع) 1400 سال پیش با خوارج جنگید اما از آنجایی که دل ما با امیرالمومنین(ع) است و چون این نیت ماست ما در امتداد جریان علویون هستیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این مطلب که سبک زندگی بسیجیان زندگی جهادی است، تاکید کرد: همان طور که غرب به دنبال ترویج و تحمیل زندگی غربی در سراسر دنیاست؛ در همین راستا شما نیز باید زندگی جهادی را ترویج دهید چرا که بسیج پرچم‌دار سبک زندگی جهادی در جامعه است که این جهاد به معنی وقف خود، امکانات و استعدادهای انسان برای دین خدا و برای پرچم الهی است.

وی یکی از ویژگی‌های بسیجیان را درک شرایط روز دانست و ادامه داد: بسیجی یعنی تشخیص درست و شناخت دقیق دوست و دشمن و یک بسیجی خود وارد میدان می شود و تنها نظاره گر نیست و همواره می‌داند که حسین و یزید زمانش کیست.

وی با تاکید بر این مطلب که بسیجیان همواره باید پیرو رهبر معظم انقلاب باشند، تصریح کرد: زندگی جهادی بدون محور و قطب امکان پذیر نیست و در این مسیر نباید جلوتر و یا عقب تر از رهبری حرکت کرد چرا که شاه‌کلید حفظ مقام بسیجی در تحقق این امر است و باید توجه داشت که زندگی جهادی بسیجی با تبعیت از رهبری محقق می شود.

محمدیان در ادامه در بخش دیگری از سخنان با اشاره به تحریم‌های غربی اظهار داشت: غرب باید بداند که ملت ایران را نمی‌توان با تحریم‌ها نگران کرد.

وی افزود: امروز جریانی در داخل و خارج از کشور دست به دست هم داده‌اند که دل ملت ما را خالی کند در حالی که باید بدانند ملتی که سختی‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشته امروز اقتداری بیشتر از گذشته دارد.

محمدیان ادامه داد: ملتی که 34 سال انواع تحریم‌ها را با پیروزی پشت سر گذرانده و گردنه‌ها و عقبه‌های خطرناک را با عزت و شرافت طی کرده است را نمی‌توان با تحریم و فشار اقتصادی نگران کرد یقینا آنان این مرحله را نیز با پیروزی پشت سر خواهند گذاشت.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول