اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

تحریم‌ها بهای اثبات غیرت ایرانی است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای غیرت ایران باید بها پرداخت کرد و فشارهای اقتصادی که امروز نظام سلطه بر کشور ما تحمیل کرده در واقع بهای همین غیرت است.

تحریم‌ها بهای اثبات غیرت ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد مهدی‌نژاد نوری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه پارک علم و فناوری در شهرکرد، اظهار داشت: امروز ملت ایران در برابر سهمگین‌ترین امتحانات قرار دارد که با استقامت و پایداری در برابر این تحریم، جلوه‌‌هایی از عظمت خود را به منصه ظهور گذاشته است.

وی افزود: ملت ایران با پیشینه تاریخی درخشان و بهره‌مند از استعدادهای خدادادی امروز در محیط بین‌الملل به چندان اقتدار و افتخاری دست پیدا کرده که در تقسیم‌بندی‌های علمی جهان در جایگاه برتری قرار گرفته است.

مهدی‌نژاد نوری تحریم‌های دشمن را بی‌اثر دانست و گفت: برای غیرت ایران باید بها پرداخت کرد و فشارهای اقتصادی که امروز نظام سلطه بر کشور ما تحمیل کرده است، گوشه‌ای از اقدامات دشمن در راستای ضربه زدن به این نظام و انقلاب است که هرگز محقق نمی‎شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسعه علمی را از مهم‌ترین اقدامات در راستای تقویت قدرت نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: علم می‌تواند زیرساخت‌های لازم را برای رشد و پیشرفت کشور فراهم کند، چراکه اگر علم زیربنا و پایه فعالیت‌های مختلف کشور نباشد، به مشکل برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه علم باید در تمام وجوه کارها، جلوه‌گر باشد، اظهار داشت: برای فعالیت‌های علمی و برنامه‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌ها باید زمینه‌ای فراهم شود که عملیاتی شوند که تنها در این صورت است که می‎توان پله‌های ترقی و پیشرفت را با سرعت طی کرد.

مهدی‌نژاد نوری ادامه داد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که تنها 20 درصد از ظرفیت علمی کشور عملیاتی و کاربردی شده و 80 درصد آن بلااستفاده و تنها در حد تئوری و نظریه است.

وی تعداد دانشجویان کشور را 4 هزار و 200 نفر برشمرد و گفت: با وجود این تعداد دانشجو باید به سمت عملیاتی و کاربردی کردن علوم و تحقیقات پیش برویم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری را یکی از عرصه‌های عملیاتی کردن علم و دانش در کشور برشمرد و افزود: با حمایت از این مرکز و با توسعه آن در سایر شهرستان‌ها می‌توان از ظرفیت علمی آن در راستای رشد و پیشرفت استان و کم کردن فاصله این استان با سایر استان‌های کشور بهره لازم را گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا حقانیت اسلام و اسلام خواهی را به دنیا ثابت کنیم و این مهم جز با توجه به علم و پیشرفت‌های علمی میسر نمی‎شود.

پارک علم و فناوری شهرکرد امروز با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس شورای سیاست‌گذاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول