اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در گردهمایی بزرگ مبلغین:

تحریم‌های دشمنان به انتها رسیده است/ مبلغان پادزهر توطئه‌های دشمنان را بشناسند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه مبلغان پادزهر توطئه‌های دشمنان را بشناسند گفت: تحریم‌های دشمنان به انتها رسیده و به یاری خداوند دیگر اثری ندارند.

تحریم‌های دشمنان به انتها رسیده است/ مبلغان پادزهر توطئه‌های دشمنان را بشناسند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی در ماه رمضان امسال که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: خدای متعال بر روحانیت تشیع منت گذاشته و تمام ظرفیت‌ها را برای انجام یک کار موفق در اختیار آنها گذاشته است.

وی افزود: ویژگی‌های اسلام عزیز به عنوان یک سرمایه بزرگ در اختیار روحانیون شیعه قرار دارد و این فرصت استثنائی در هیچ جای عالم یافت نمی‌شود زیرا خداوند مدافع اسلام بوده و مددرسان پیامبر اکرم(ص) بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه عالمان اهل سنت عاشورا را جاذبه‌ای قوی برای بسیج عمومی شیعیان می‌دانند گفت: این ظرفیت گسترده در اختیار روحانیون دیگر مذاهب قرار ندارد بنابراین همه شرایط در اختیار شیعیان بوده و باید به خوبی از آنها بهره برد.

وی با اشاره به چهار اصل اساسی مورد تاکید خداوند در سوره «آل عمران» ابراز کرد: تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها و نیز صبر بر طاعت باید از خود فرد آغاز شود ضمن اینکه خودسازی و مقابله با هواهای نفسانی و جاذبه‌های شهوانی در درجه نخست قرار دارد و این مسئله باید توسط طلاب و مبلغان مدنظر قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر نقش عظیم خودسازی و تهجد شبانه بر مبلغان خاطر نشان کرد: اصل دوم، امر به شکیبایی در مقابل توطئه‌هاست زیرا حساب جامعه با فرد جدا بوده و دشمنان برنامه‌ریزی‌های متفاوتی برای این منظور دارند.

وی ادامه داد: قرآن کریم وظایف فردی و جمعی انسان‌ها را مشخص کرده اما به این مسئله بسنده نکرده و مسلمانان را به مرزبانی از حدود جغرافیایی و عقیدتی اسلام فرا می‌خواند.

حسینی‌بوشهری مبلغان را مایه مباهات حوزه‌های علمیه دانست و افزود: فرد مبلغ مورد حمایت ملائکه قرار می‌گیرد زیرا هدفی جز ترویج احکام دین ندارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه مبلغان و مرزبانان عقیدتی باید با مبانی دینی آشنا باشند تصریح کرد: اعزام از قم ویژگی‌های خاصی دارد زیرا این شهر مرکز نشر فرهنگ و دین و پایگاه مراجع تقلید بوده و این خصوصیات موجب می‌شود که بیان روایات و مفاهیم اسلامی در منابر تا عمق جان مخاطبان نفوذ کند.

وی با تاکید بر شناخت شبهه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی توسط مبلغان افزود: روحانیون باید پادزهر نقشه‌های دشمنان را بشناسند و از آنها به خوبی استفاده کنند ضمن اینکه در شرایط کنونی نباید نقطه‌ای در کشور وجود داشته باشد که از وجود مبلغ محروم باشد.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه دشمنان با امواج تبلیغی سعی در ترساندن مردم ایران دارند گفت: مشکلات اقتصادی نیز در جامعه وجود دارد که مسئولان باید برای حل آنها تلاش کنند و علاوه بر این معضلات اقتصادی مبلغان نیز باید برطرف شود.

امام جمعه قم با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع مسئولان کشور اظهار کرد: ایشان فرمودند «ما در دقیقه 90 هستیم و در این لحظه دوست و دشمن ما را می‌نگرند» ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که تحریم‌های دشمنان به انتها رسیده و به یاری خداوند دیگر اثری ندارند.

وی سرمایه مرزبانی مبلغان را آیات قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) دانست و تصریح کرد: دانش سیاسی و آگاهی مبلغان نیز در این میان تأثیرگذار است زیرا امروز جنگی اعلام نشده علیه ملت ایران در جریان بوده و روحانیون باید قوت قلب همه مردم باشند.

حسینی‌بوشهری با تاکید بر شناخت حوزه‌های مرزبانی ادامه داد: اخلاق، اعتقادات، فقه و دفاع از کیان کشور از حوزه‌های مرزبانی محسوب می‌شوند و روحانیون شیعه نیز ثابت کرده‌اند که در مرزهای اعتقادی مانند مرزهای جغرافیایی حضور دارند و من تردید ندارم که در صورت وقوع حادثه‌ای جدید، روحانیون با پیشانی‌بندهای خود در کنار رزمندگان خواهند ایستاد و به مبارزه با دشمن می‌پردازند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: امروز روحانیون باید جلسات پرسش و پاسخ برگزار کرده و به شبهات جواب دهند و امکانات بسیاری برای این منظور در قم وجود دارد بنابراین مبلغان می‌توانند به وسیله ارتباط با مراکز مختلف پاسخگویی، نسل جوان را از دامی که دشمنان برای آنها گسترده‌اند نجات دهند.

وی با اشاره به سخنان سیاست‌مداران غربی در خصوص به هم ریختن تمام نقشه‌ها توسط یک سخنرانی رهبر انقلاب گفت: دشمنان در طول 11 ماه گذشته توطئه‌های زیادی علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند اما یک ماه رمضان این نقشه‌ها را در هم می‌شکند.

حسینی‌بوشهری گفت: مردم دارای فطرت الهی هستند و روحانیون باید با تأسی به پیامبر اسلام(ص) به دنبال مردم بروند و این همت روحانیون موجب نقش بر آب شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر رعایت شیوه‌های صحیح مرزبانی توسط روحانیون اظهار کرد: مبلغان باید همه فن حریف باشند و تمام نیازهای مردم مانند نماز جماعت، روضه‌خوانی، تفسیر قرآن و سایر احتیاجات را برطرف کنند.

وی اخلاق را مهم‌ترین ارمغان مبلغان برای مردم دانست و گفت: روحانیت مورد اعتماد مردم قرار دارد و نباید کاری صورت گیرد که این اعتماد که پایه دین الهی است ذره‌ای خدشه‌دار شود بلکه باید همواره به ارتقای این اعتماد اندیشید.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول