اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

ملت ایران توانایی شکستن مرزهای دانش را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ملت ایران بدون وابستگی به نظام سلطه روز به روز مراحل علمی را طی کرده و به یکی از قدرت‌های برتر جهانی در عرصه‌های مختلف تبدیل شده است.

ملت ایران توانایی شکستن مرزهای دانش را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی بعدازظهر امروز در آیین افتتاحیه پارک علم و فناوری در شهرکرد، اظهار داشت: ایران در شرایط حساسی قرار دارد که این شرایط حساس رفتارهای خاصی را می‌طلبد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: دشمن در سه عرصه روانی، اقتصادی و علمی اقدام به برنامه‌ریزی‏های گسترده علیه نظام و کشور ما پرداخته که اعمال تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی یکی از این اقدامات است.

عنابستانی ادامه داد: دشمن همچنین با برنامه‌ریزی‎های وسیعی که دنبال می‌کند تلاش خود را برای جلوگیری از پیشرفت علمی ملت ایران به کار گرفته است، این در حالیست که ملت ایران بدون وابستگی به نظام سلطه و حتی دشمنی با آن روز به روز مراحل علمی را طی کرده و به یکی از قدرت‌های برتر جهانی در عرصه‌های مختلف تبدیل شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیشرفت علمی کشور 11 برابر متوسط سرعت پیشرفت علمی دنیا است، تصریح کرد: یکی از اهداف برنامه چشم‌انداز 1404 کشور، رسیدن به رتبه نخست علمی منطقه است، در حالی که هنوز 14 سال به تحقق این چشم‌انداز مانده است، این هدف بزرگ محقق شده است.

وی بر ضرورت ارائه الگویی والا در زمینه کشورداری به ملت‌های جهان تأکید کرد و گفت: امروز دنیا در یک پیچ تاریخی قرار گرفته و اگر ما رسالت خود را به خوبی ایفا کنیم، دنیا را به سمتی هدایت می‌کنیم که مقدمه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

عنابستانی با بیان اینکه ملت ایران توانایی تولید علم و کشف ناشناخته‌ها را دارد، افزود: این ملت توانایی شکستن مرزهای علم و توانایی عالم شدن را دارد.

وی به جایگاه تاریخی ایران به عنوان ام‌القرای علمی دنیا اشاره کرد و گفت: ایران پس از پذیرش اسلام، با آموزه‌های علمی و توانمندی‎‌های خدادادی خود توانست تمدن بزرگ اسلامی را به وجود آورد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ملتی که در گذشته بنیانگذار تمدن اسلامی بوده، امروز هم می‌تواند به مرجع علمی دنیا تبدیل شود.

وی مقدس شدن حرکت‌های علمی را مهم‌ترین عامل رشد علم و دانش برشمرد و افزود: اگر طلب علم به طور واقعی در جامعه عبادت محسوب شود، می‌تواند سهم مهمی در رشد و پیشرفت جامعه داشته باشد.

این مقام مسئول بر ضرورت تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در جامعه تأکید کرد و گفت: باید روحیه اعتماد به نفس و خودباوری و خواستن و توانستن را به فرزندان خود منتقل کنیم، چراکه هر ملتی که به خودباوری رسیده باشد مراحل علم و پیشرفت را با سرعت طی می‌کند.

عنابستانی جمعیت دانشجویی این استان را 50 هزار نفر برشمرد و افزود: باید جهت‌گیری در رشته‌های دانشگاهی به سمت فناوری و کاربردی کردن علم و دانش متناسب با توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان باشد.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری فرصت مناسبی را در اختیار صاحبان فکر و اندیشه قرار می‎دهد تا در آن با تبدیل علم و دانش به فناوری و صنعت دست به ثروت و تولید انبوه بزنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: صاحبان صنعت و دانشگاهیان باید این فرصت را جدی بگیرند تا با فعالیت در این مرکز علمی، رشد و شکوفایی بیش از پیش استان را رقم بزنند.

پارک علم و فناوری شهرکرد امروز با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس مرکز سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول