اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

مبادا طمع عده‌ای استکبار را در تحریم جری کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اردبیل گفت: مبادا طمع عده‌ای بازاری و فرصت‌طلب اقتصادی در داخل کشور استکبار را در تحریم خود جری کرده و آنها را به سوء استفاده وادار کند.

مبادا طمع عده‌ای استکبار را در تحریم جری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان و روزهای پایانی ماه شعبان اظهار داشت: شعبان دریچه ورود به رمضان است و ضرورت دارد با روزه‌داری در ایام پایانی ماه شعبان خود را با آمادگی کامل برای ضیافت الهی مهیا کنیم.

وی با قرائت بخشی از خطبه نبی مکرم اسلام (ص) در آخرین جمعه ماه شعبان خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) در این خطبه با برشمردن برجستگی‌های ماه رمضان به عنوان ماه برکت، رحمت و مغفرت الهی مسلمانان را به لبیک‌گویی ندای الهی دعوت کرده و از آنها خواسته با کنار گذاشتن شهوات و امیال نفسانی خود در سفره رحمت الهی وارد شده و از این نعمت استفاده کنند.

امام جمعه موقت اردبیل، اهل بازار را به مروت و مدارا با مومنان دعوت کرد و گفت: همان طوری که خداوند متعال سفره رحمت خود را در این ماه باز کرده است ما نیز باید صفت خداوندی بگیریم و سفره خودمان را برای روزه‌داران و نیازمندان بدون غل و غش باز کنیم.

فروغی تلاش استکبار جهانی را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از طریق تحریم‌ها یادآور شد و بیان داشت: دشمن امروز با تمام توان بسیج شده تا عزت ما را زیر سوال ببرد در حالی که ملت ایران پرچمدار بیداری جهان اسلام هستند و هیچ وقت این پرچم را بر زمین نمی‌گذارند.

وی یادآور شد: امام راحل زنگ بیداری را به صدا در‌آورده که امروز انعکاس آن را از لبنان، سوریه، عربستان و... به خوبی می‌شنویم و به حقیقت با جان و دل به آنها پاسخ می‌دهیم.

 

جنگ روانی اشرار علیه ایران بی‌خاصیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه موقت اردبیل با بیان اینکه جنگ روانی اشرار عالم علیه ملت ایران بی‌خاصیت و بی‌نتیجه است، تصریح کرد: ما با مقاومت خود قادر هستیم ملت‌های مسلمان را به سمت سعادت واقعی هدایت کنیم و دشمن با بهانه قرار دادن انرژی هسته‌ای سعی می‌کند برای ملت ایران مشکلاتی را به وجود آورد در حالی که این ملت بیش از 30 سال است که تحریم‌ها را تجربه کرده و راه مقابله با آن را می‌داند.

فروغی با بیان اینکه دشمن سست‌تر از آن است که برابر ملت ایران بتواند قد علم کند، افزود: مبادا عده‌ای بازاری با درست کردن بازار سیاه در آستانه ماه رمضان به طمع دشمن کمک کرده و استکبار مایوس شده را امیدوار به نتیجه تحریم کنند.

وی گفت: ملت ایران در سه دهه گذشته تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و این بار نیز بدون فرصت‌سوزی کشور را به سمت اقتدار اقتصادی سوق می‌دهد و امریکا و همدستان منطقه‌ای او از جریان بیداری اسلامی ضربه‌ای مهلک خواهند خورد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عربستان با در‌آمد‌های نفتی خود نمی‌تواند در انقلاب‌های منطقه‌ای انحراف ایجاد کند، ادامه داد: روزگار نابودی رژیم صهیونیستی فرا رسیده و ملت‌های مسلمان با حفظ هوشیاری و بصیرت خود می‌توانند برای همیشه رژیم صهیونیستی را از خاورمیانه نابود کنند و نبض جهان دنیا را در اختیار بگیرند.

فروغی شرط پیروزی را استقامت و فرصت‌ دانستن لحظات و موقعیت‌های پیش آمده توصیف کرد و بیان داشت: مسئولان نیز باید در حل مشکلات اقتصادی مردم قدم بردارند و اجازه ندهند مردم مسلمان ایران در آستانه ماه مبارک رمضان به مضیقه بیفتند.

امام جمعه موقت اردبیل در خطبه اول نماز نیز با برشمردن ویژگی‌های انسان متقی متذکر شد: کمترین ادب در دنیا آن است دست از گناه بشوییم و با حفظ تقوا نعمت‌های الهی را پاس بداریم.

وی در پایان خطبه‌ها دو نعمت قلب و عقل سلیم را سرمایه‌ای برای رسیدن به کمال واقعی دانست و اذعان داشت: در معامله دنیا و آخرت متاعی چون مال و اولاد به درد نمی‌خورد بلکه این قلب سلیم و اندوخته ارزشمند است که می‌تواند انسان را از گذرگاه‌های عقبی به سلامت عبور دهد.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول