اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

استان قزوین صاحب قدیمی‌ترین موقوفه کشور است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: قدیمی‌ترین موقوفه کشور که قدمتی 800 ساله دارد در استان قزوین موجود است.

استان قزوین صاحب قدیمی‌ترین موقوفه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جواد رضایار در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر قدیمی‌ترین موقوفه کشور در این استان است که قدمت آن به 800  سال می‌رسد.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به وظایف این سازمان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه، امانت‌داری از موقوفه‌های مردم است.

*استان قزوین در زمینه وقف از ظرفیت بالایی برخوردار است

رضایار با اشاره به ظرفیت استان قزوین در وقف تصریح کرد: استان قزوین در جذب موقوفه و فرهنگ‌سازی وقف در جامعه از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و باید توجه بیشتری به این ظرفیت‌ها شود.

وی ادامه داد: یکی از این ظرفیت‌ها دانشگاه‌ها هستند که بهترین فضا برای فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف دینی به حساب می‌آیند.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: آستان مقدس امامزاده حسین‌بن‌علی بن موسی‌الرضا (ع) در یک برهه از سال پذیرای 6 هزار عزادار است که مسئولان استان قزوین باید از این فضای بی‌نظیر برای فرهنگ‌سازی استفاده کنند.

در سال گذشته  امامزاده‌های کشور پذیرای 125 میلیون نفر زائر بودند

رضایار با اشاره به تعداد زائران در سال 90 اذعان کرد: در سال 90 امامزاده‌های کشور پذیرای 125 میلیون نفر زائر بودند که این نشان‌دهنده علاقه ایرانیان به اهل بیت است.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بهترین راه برای اجرای عدالت اجتماعی را وقف دانست و افزود: یکی از بهترین راه‌ها برای اجرای عدالت اجتماعی وقف است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند "وقف یک جایگاه ممتاز دینی است" و هیچ ارگانی قادر به تغییر دادن احکام موقوفه و نیت واقفان نیست.

هدف دشمنان اسلام به انزوا کشاندن دین است   

رضایار در خاتمه هدف دشمنان اسلام را انزوای دین دانست و اضافه کرد: دشمنان اسلام در پی به انزوا کشاندن دین هستند تا با مرگ فرد دیندار، دین او نیز با او به خاک سپرده شود، اما در جامعه اسلامی با مرگ یک مؤمن، مؤمنان دیگری در جامعه پرورش می‌یابند. 

آیین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه با حضور تقی رضایار قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی و داود محمدی نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله هادی باریک‌بین امام جمعه شهر قزوین و نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین و ابوالفضل طاهرخانی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در حسینیه آستان مقدس امامزاده حسین(ع) شهر قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول