اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد

گردآوری کمک‌های مردمی برای ایجاد موقوفه چاپ و نشر قرآن

خبرگزاری فارس:‌ مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از اعلام شماره حسابی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی عموم مردم در زمینه ایجاد موقوفه چاپ و نشر قرآن در پاسخ به هتک حرمت به قرآن خبر داد.

گردآوری کمک‌های مردمی برای ایجاد موقوفه چاپ و نشر قرآن

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ماجرای قرآن‌سوزی اظهار کرد: کسانی که مبادرت به طرح صهیونیستی و استکباری آتش زدن قرآن کردند، در واقع خود را به آتش کشیده و چهره پلید و شیطانی آنها برای همه مجامع دینی و بشری مشخص شد.

وی خاطر نشان کرد: سربازان آمریکایی در افغانستان پس از به آتش کشیدن قرآن از سوی کشیش یهودی مسیحی‌نما، مرتکب جنایت عظیم آتش زدن قرآن شدند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: به فضل الهی برای جوانان کشورهای اروپایی علامت سئوال مطرح شده چرا صاحبان زر، زور و تزویر قرآن را آتش می‌زنند، بنابراین دنبال کسب معرفت بیشتر، مطالعه قرآن و تحلیل آیات قرآن هستند.

وی با اشاره به تقاضاهای موجود در زمینه چاپ و نشر ترجمه‌های سلیس گفت: اکنون باید بتوانیم با چاپ و نشر و توسعه ترجمه‌های سلیس و روان به زبان‌های دنیا پاسخگوی نیاز کنونی جوامع بشری و انسانی باشیم.

رضوی‌مهر تصریح کرد: اسلام هرگز به ما اجازه نمی‌دهد کتاب‌های آسمانی را به آتش بکشیم و یقین داریم کسانی که به آتش‌ زدن قرآن پرداختند، اعتقاد به ادیان آسمانی نداشته و کفار و ملحدانی هستند که می‌خواهند جنگ ادیان را به وجود آورند.

وی ادامه داد: هرگز مسجد و قرآن، مرجعیت و رهبریت اجازه نمی‌دهد مسلمانی به کتابی از کتب آسمانی توهین کند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از علمای راستین ادیان آسمانی مسیحیت و یهودی و پیروان حضرت عیسی و موسی خواست تا نسبت به این عمل دور از منطق و عقل که با فطرت‌های انسان‌های آزاده مبارزه می‌کند، واکنش نشان دهند.

وی تاکید کرد: به طور اساسی باید در آکادمی‌های علمی جهان میزگردهایی شکل گیرد تا مشاهده شود آتش زدن کتاب‌های آسمانی از سوی چه شیاطینی پشتیبانی می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در مبارزه با قرآن‌سوزی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه از ناحیه موقوفات قرآنی انجام فعالیت‌های قرآنی، سمینارهای قرآنی و کنگره‌های قرآنی را گسترش داده و نشست‌های قرآنی را در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار می‌کند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: مرکز ترجمه کلام وحی زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه قرآن را به بیش از 70 زبان زنده دنیا ترجمه کرده و در صورت درخواست آکادمی‌ها و مراکز حقیقی و حقوقی قرآن‌ها برای آنها ارسال می‌شود.

وی به در نظر گرفته‌ شدن شماره حساب ویژه برای موقوفات قرآنی به منظور مبارزه با هتک حرمت به قرآن و اقداماتی در راستای ترویج آموزه‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: مردم خداجو که اموال آنها وقف قرآن بوده و به دنبال فرامین قرآن هستند می‌توانند مبالغ خود را به حساب سیبا به شماره 0105051010005 و شماره حساب 808 نزد بانک ملی به نام سازمان اوقاف و امور خیریه واریز کنند.

رضوی‌مهر عنوان داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه بر اساس درخواست مردم این شماره حساب را اعلام کرده تا مردم با کمک‌های نقدی خود سازمان اوقاف و امور خیریه را یاری دهند تا زمینه ایجاد موقوفه چاپ و نشر قرآن فراهم شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول