اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز:

حفظ موقوفات و برخورد با موقوفه‌خواران از وظایف اوقاف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: حفظ و نگهداری از موقوفات و برخورد جدی با موقوفه‌خواران از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه است.

حفظ موقوفات و برخورد با موقوفه‌خواران از وظایف اوقاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام ابوالفضل نبی‌احمدی صبح امروز دوشنبه در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: این بازدیدها هر ساله با هدف مشخص شدن میزان پیشرفت و رفع موانع موجود در ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌ها انجام می‌شود.

وی عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برنامه‌ریزی در جایی که مردم آن بومی هستند بهتر از جایی است که مردم با فرهنگ‌های مختلف زندگی می‌کنند و استان همدان از نظر بومی بودن در این راستا موفق بوده و جایگاه ویژه‌ای در وقف در کشور دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه باید در موقوفات خوب عمل کند، گفت: سازمان اوقاف باید در حفظ و نگهداری موقوفه، برخورد جدی با موقوفه‌خواران و ترویج سنت وقف بین مردم تلاش کند.

وی اضافه کرد: سنت حسنه وقف از زمان کودکی باید فرهنگ‌سازی شود و این مهم در کتب دینی دانش‌آموزان به شکل گسترده‌ای گنجانده شود.

نبی‌احمدی در ادامه با بیان اینکه با توجه به شرایط منطقه باید نیازسنجی در موقوفات انجام شود، گفت: باید برخی قوانین و سیاستگذاری‌ها به مدیران کل محول شود و مسئولان دیگر دستگاه‌ها نیز اوقاف را در همه امور به ویژه پرداخت حق موقوفات یاری کنند.

وی به رعایت احکام شرعی در استفاده از موقوفات تأکید کرد و گفت: بنابر فتوای مراجع انجام عبادات در موقوفات، بدون رعایت و پرداخت حق موقوفه صحیح نیست و مردم باید به این امر مهم وقوف داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه گفت: در اجرای فرامین رهبری در استفاده از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی، این امر امروز در سطح کشور محقق شده و باید گسترش پیدا کند.

وی گفت: استفاده از امامزادگان نباید تنها برای مراسم عزاداری باشد بلکه باید همه برنامه‌های مذهبی، جشن‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی با رعایت شئونات اسلامی در امامزادگان انجام شود و در همه امور اجرای نیت واقفان باید محور کار باشد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول