اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر:

بهترین نقطه ملایر از نظر شهرسازی اراضی موقوفه است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر ملایر گفت: بهترین نقطه ملایر از نظر شهرسازی اراضی موقوفه است.

بهترین نقطه ملایر از نظر شهرسازی اراضی موقوفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، رضا زنگنه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در ملایر به معنای لغوی وقف در قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: این سنت حسنه در دین مبین اسلام بسیار سفارش شده و ائمه اطهار(ع) به عنوان بزرگترین واقفان هستند که وظیفه همه ما الگوگیری از آنهاست.

وی با بیان اینکه 63.5 درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است، گفت: وجود 156 موقوفه توسط واقفان خیراندیش این شهرستان بی‌شک نشان از توجه مردم ملایر به سنت حسنه وقف و فرهنگ موقوفات در این شهرستان است که با توجه به پتانسیل‌های این شهرستان در رشد و ترقی ملایر نقش‌ بسزایی را خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر ابراز داشت: وجود موقوفات بیشتر در این شهرستان می‌تواند در رسیدن به موفقیت‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی، هنری‌ و... از اهمیت زیادی برخوردار باشد و امروز در شهرستان ملایر شاهد این موفقیت‌ها بوده‌ایم چرا که بسیاری از مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی این شهرستان موقوفه بوده که نخبگان بزرگی در رشته‌های مختلف را در خود پرورش داده که امروز در عرصه‌های مختلف به جامعه خدمت می‌کنند.

وی به تأثیر موقوفات در زمینه‌های دیگر در شهرستان اشاره کرد و افزود: در زمینه بهداشت نیز اهم مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهر در اراضی موقوفه واقع شده که‌ در حال حاضر در بخش درمان از نظر ساخت مراکز بیمارستانی اشباع شده هستیم.

زنگنه در خصوص درمانگاه دندانپزشکی اوقاف نیز عنوان داشت: این درمانگاه در سال 80 با همت اداره اوقاف و امور خیریه در راستای نیت واقف احداث شد که باعث شده تا مردم این شهرستان نسبت به سلامتی خود دقت بیشتری داشته و با استقبال خوب مردم ملایر مواجه شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر ادامه داد: این درمانگاه در حال حاضر با 30 درصد تخفیف برای عموم مردم و 50 درصد تخفیف برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آماده خدمات‌رسانی به مردم شهرستان است.

وی در ادامه به موقوفه ‌بودن بهترین نقطه شهر ملایر اشاره کرد و گفت: بهترین نقطه ملایر از نظر شهرسازی، شهرک ولیعصر این شهر است که جزو اراضی موقوفه بوده و مسکن مهر ملایر نیز از این اراضی است و باید با مدیریت بالا در استفاده از موقوفات و در راستای نیات واقفان در مسیر رشد و شکوفایی شهرستان گام‌های بلندتری برداشته شود.

زنگنه در خصوص خرید، فروش املاک تجاری و مسکونی نیز اظهار داشت: با توجه به موقوفه‌بودن بیشتر اراضی این شهرستان لازم است مردم فهیم و آگاه نسبت به موقوفه بودن یا نبودن ملک قبل از خرید با این اداره و شهرداری‌ها هماهنگی لازم را داشته باشند تا دچار مشکلات و عواقب بعدی نشوند.

وی در پایان از همکاری اداره اوقاف و امور خیریه با شهرداری و شورای شهر در زمینه واگذاری اراضی با برنامه‌ریزی درست و به‌هنگام تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول