اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

کلنگ‌زنی طرح آبرسانی به موقوفه مظفرالدوله در طارم

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برای بهره‌برداری بیشتر از موقوفات، طرح آبرسانی و احیای موقوفه مظفرالدوله در شهرستان طارم کلنگ‌زنی شد.

کلنگ‌زنی طرح آبرسانی به موقوفه مظفرالدوله در طارم

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح عمل به منویات رهبری در زمینه احیای موقوفات است.

وی با اشاره به اینکه طرح تامین و انتقال آب و شبکه آبیاری اراضی روستای "ته دره" را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: بهره‌برداری و برداشت از آب‌های سطحی در محدوده رودخانه قزل‌اوزن از دیگر اهداف اجرای طرح مذکور است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان احیای زمین‌های زراعی و توسعه باغات منطقه به میزان 400 هکتار را از دیگر نتایج اجرای طرح مذکور عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به سایر نتایج منفعتی که در راستای اجرای طرح مذکور حاصل می‌شود اضافه کرد: احداث خطوط انتقال و استخرهای ذخیره‌ آب با هزینه کم و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های مربوط به تملک اراضی را نیز از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که در نتیجه راه‌اندازی طرح مذکور به انجام می‌رسد.

حجت‌الاسلام باقری در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی موقوفه مذکور اضافه کرد: این موقوفه یکی از موقوفات بزرگ موجود در شهرستان طارم بوده و همچنین از خاک حاصلخیزی نیز برخوردار است.

وی نزدیکی موقوفه مذکور به آب منطقه و همچنین داشتن شیب مناسب را از دیگر امتیازات این موقوفه عنوان کرد و افزود: وجود شرایط مناسب در موقوفه مذکور موجب شد که مسئولان اقدام به حفر چاه و در نتیجه استفاده از زمین‌های اطراف آن کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به عملیات اجرایی انجام شده در موقوفه مذکور اضافه کرد: از چند سال قبل تلاش مسئولان اداره کل اوقاف استان زنجان تملک این موقوفه و اخذ سند وقفی برای آن بود.

وی در ادامه با اشاره به کلنگ‌زنی شش حلقه چاه نیمه عمیق در موقوفه مظفرالدوله افزود: این تعداد چاه دارای یک مخزن اصلی و دو مخزن برای آبیاری است.

حجت‌الاسلام باقری یادآور شد: با انجام عملیات لازم در این موقوفه 400 هکتار زیتون در مرحله نخست در این موقوفه کشت می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در زمینه کشت زمین‌های اطراف و احیای موقوفه مذکور 120 هزار نهال خریداری شده است اضافه کرد: در صورتی که امکانات رفاهی در این زمین‌ها مشکلی نداشته باشد، سال آینده کشت آنها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول