اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان:

108 مورد حکم به نفع موقوفه گیلان صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: هم‌اکنون 149 پرونده موقوفات در محاکم قضایی وجود دارد که از این تعداد برای 108 مورد به نفع موقوفه حکم صادر و 37 مورد پرونده نیز مختومه شده است.

108 مورد حکم به نفع موقوفه گیلان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی عصر امروز در دیدار با محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری گیلان تلاش‌های انجام شده توسط اداره کل اوقاف در راستای احیا و صیانت از موقوفات را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

وی اظهار کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که احیای آن احیای خوبی‌هاست و دادگستری استان با اختصاص شعبات خاص به این مقوله کمک قابل توجهی در صیانت از موقوفات کرده است.

این مسئول با اشاره تعدد پرونده‌های مربوط به موقوفات در محاکم قضایی افزود: هم‌اکنون 149 پرونده مطروح در کل استان در زمینه موقوفات وجود دارد که از این تعداد برای 108 مورد به نفع موقوفه حکم صادر و 37 مورد پرونده نیز مختومه شده است.

وی در تعریف وقف بیان کرد: وقف به معنای ایستادن و پایندگی در اصطلاح، نگهداشتن اصل مال و رها کردن منافع آن برای مصرف در کارهایی است که سود همگانی دارد.

عادلی مهم‌ترین کارکرد وقف را آموزشی و فرهنگی نامید و تصریح کرد: ابعاد آموزشی و فرهنگی وقف در جوامع اسلامی بسیار گسترده است.

وی وقف را یک منبع مستمر مالی مراکز علمی و پشتوانه مردمی دانست و اذعان کرد: بسیاری از مدارس و مراکز علمی در جهان اسلام از طریق وقف ایجاد و گسترش یافته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان وقف را پاسدار نشر معارف اسلامی خواند و اذعان کرد: استفاده از درآمدهای وقف برای ساخت مساجد، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، تاسیس کتابخانه‌های عمومی، برگزاری کنگره جهانی، عزاداری ائمه (ع) مسابقات و ... از کارکردهای فرهنگی و آموزشی وقف است.

محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری گیلان نیز در جلسه مذکور خواستار تبلیغ بیشتر برای توسعه فرهنگ وقف شد و اظهار کرد: هر گامی که در این راستا برداشته شود خدمت به اسلام و توسعه فرهنگ دینی و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول