اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

ثبت 12 موقوفه جدید در شهرستان ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابهر از ثبت 12 مورد موقوفه جدید در سال گذشته خبر داد.

ثبت 12 موقوفه جدید در شهرستان ابهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام رحیم محسنی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در اداره اوقاف و امور خیریه ابهر اظهار داشت: فعالیت‌های این اداره در سه بخش امور اوقافی، بقاع متبرکه، امامزادگان و امور دینی و فرهنگی است.

وی افزود: تقاضای سند، اخذ اسناد ثبتی، انجام تفاهم‌نامه در اراضی موقوفه و ملی و نیز مشاوره و ثبت موقوفات جدید از اقدام‌های صورت گرفته در بخش امور اوقافی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره با بیان اینکه در سال گذشته شاهد 12 مورد وقف جدید بودیم، گفت: این 12 مورد موقوفه جدید دارای میلیاردها تومان اعتبار است.

وی افزود: مصرف بهینه درآمد‌ها بر اساس نیت واقفان خیراندیش و اجرای نیت واقفان در بخش‌های مختلف و پرداختی به مستمندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و غیره از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در امور اوقافی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام محسنی به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش امور بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان ابهر اشاره و تصریح کرد: مرمت امامزاده یحیی (ع) ازناب، پیگیری کاشی‌کاری امامزاده اسماعیل (ع) شناط و نصب دوربین‌های مدار بسته در برخی از بقاع متبرکه شاخص از اقدام‌های صورت گرفته در این حوزه است.

وی افزود: تکمیل و بازسازی ساختمان امامزاده طیب (ع)، پیگیری تعریض جاده امامزاده یعقوب (ع) و اجرای طرح مودت در جلب حمایت‌های مردمی برای ساخت زائرسرا در امامزاده یعقوب صائین‌قلعه (ع) از دیگر اقدام‌های صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره اضافه کرد: در حوزه فرهنگی نیز شاهد اجرای برنامه‌هایی همچون برگزاری مسابقه‌های مدیحه‌سرایی، قرآنی و جلسه‌های تفسیر قرآن بودیم.

وی افزود: برگزاری 15 جلسه محفل انس با قرآن، 20 مورد کرسی تلاوت در امامزاده‌ها و اجرای بیش از 40 برنامه مراسم موالید و شهادت ائمه معصومین (ع) از دیگر برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در سال گذشته است.

حجت‌الاسلام محسنی از اجرای سه مورد طرح 1445 خبر داد و گفت: برگزاری مسابقه خطبه حضرت زهرا (س)، برگزاری 34 مورد مسابقه‌های قرآنی در بخش‌های ترتیل، حفظ، قرائت و مفاهیم از برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در سال گذشته محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تجهیز کتابخانه فیزیکی بقاع متبرکه، از راه‌اندازی مرکز مشاوره در جوار امامزاده اسماعیل شناط ابهر خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره افزود: اعزام روحانیون در مناسبت‌های مختلف به روستاها، برگزاری طرح آرامش بهاری بدون دریافت اعتبار دولتی، قرار دادن امکانات در امامزاده‌ها و همکاری در اسکان مسافران نوروزی از دیگر اقدام‌های این اداره محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول