اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بشرویه خبر داد

وجود 375 موقوفه در شهرستان بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه از وجود 375 موقوفه در این شهرستان خبر داد.

وجود 375 موقوفه در شهرستان بشرویه

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: وقف یکی از بهترین و موثرترین شیوه‌های انفاق است و برای همیشه آثار و ثواب بخشش مال و کمک به محرومان شامل حال واقف می‌شود و از بهره‌های معنوی و اخروی آن سود می‌برد.

وی گسترش و ترویج فرهنگ وقف را سبب محقق شدن عدالت اجتماعی در جامعه دانست و تصریح کرد: اشاعه و تبیین فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اجتماع را برطرف می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه نقش وقف را در تعظیم شعائر اسلامی بسیار مهم و ارزشمند عنوان کرد و افزود: بیشترین موقوفات در راستای پاسداشت و گرامیداشت ارزش‌های دینی، سیره و منش ائمه اطهار (ع) و اشاعه معارف اسلامی است.

خدایی با بیان اینکه وقف از مهم‌ترین احکام اسلام است که به تنهایی تمام فقر و محرومیت‌های جامعه را از بین می‌برد، یادآور شد: وقف تنها عاملی است که پرونده عمل انسان را همیشه باز نگه می‌دارد و این پرونده تا زمانی که وقف آن واقف پا برجا و مورد استفاده قرار گیرد، باز و مفتوح می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های ابراز علاقه و ارادت به اهل‌ بیت (ع) وقف کردن مال و اموال است که این مهم در جامعه اسلامی از دیرباز انجام شده و می‌شود.

*شهرستان بشرویه 375 موقوفه دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه اظهار کرد: افرادی که اقدام به وقف اموال و دارایی‌های خود کرده‌اند هدفشان مقدس بوده و ما ضامن اجرای این اهداف مقدس هستیم.

خدایی با اشاره به اینکه شهرستان بشرویه 375 موقوفه دارد، گفت: یکی از نیک‌اندیشان این شهرستان در اقدامی شایسته درآمد حاصل از اراضی کشاورزی مربوطه به این میزان آب در روستای نیگنان از توابع بخش مرکزی بشرویه را وقف امور خداپسندانه کرده است.

وی تصریح کرد: کمک هزینه تحصیل برای افراد بی‌بضاعت، درمان بیماران و خرید وسایل اولیه زندگی برای زنان سرپرست خانوار بومی و غیربومی و قرائت یک جزء قرآن در شب‌های قدر ماه رمضان از نیات واقف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه رفع نیازمندی‌ها و محرومیت‌های مستمندان و گره‌گشایی از کار مردم را از دیگر مزایا و برکات وقف عنوان کرد.

 

وی افزود: وقف ثروت و دارایی همانند چشمه‌ای همیشه جوشان است که هرگز از جوشش باز نمی‌ایستد و برای همیشه و در همه حال خیر و برکت را به مردم و واقف می‌رساند و در حقیقت واقف را از بهره‌های عظیم روحانی و معنوی برخوردار می‌کند.

خدایی تأکید کرد: واقفان مطمئن باشند که اگر اموال و دارایی خود را در راه ترویج و گسترش سیره و منش اهل بیت (ع) و ترویج فرهنگ اسلام و قرآن قرار دهند جامعه پیشرفت کرده و برکات آن تا ابد باقی می‌ماند.

وی گذشتن از مال دنیا و وقف آن برای امور عام‌المنفعه توسط برخی از افراد را کاری سخت برشمرد و گفت: انسان‌هایی که از مال خود گذشته و سنت حسنه وقف را بر می‌گزینند در واقع با این مهم موجبات برخورداری عموم مردم و سعادتمندی دنیا و آخرت خویش را رقم می‌زنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: از افراد متمکن و سرمایه‌دار می‌خواهیم تا به سنت حسنه وقف توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول