اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بویین‌ زهرا خبر داد

ثبت بیش از 155 عنوان موقوفه در بویین‌ زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بویین‌ زهرا گفت: تاکنون بیش از 155 عنوان موقوفه در شهرستان بویین‌ زهرا به ثبت رسمی رسیده است.

ثبت بیش از 155 عنوان موقوفه در بویین‌ زهرا

حجت الاسلام رضا کریمی در حاشیه بازدید از صحن جامع و مطهر امامزاده منورخاتون (س) بخش رامند شهرستان بویین‌ زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌ زهرا با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: ائمه‌‌اطهار همواره مسلمانان و به‌ویژه شیعیان را دعوت به دینداری و پرهیز از انحرافاتی کرده‌اند که موجب غافل شدن از یاد خداوند متعال و مرگ می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بویین‌ زهرا افزود: قرآن کریم نیز همواره به عنوان سرمشق و الگودهنده تمام مسلمانان سفارش می‌کند که مسلمانان باید با توجه دائم و همیشگی به خداوند متعال موجب سعادت و رستگاری در زندگانی خویش شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 155 عنوان انواع موقوفات در شهرستان بویین‌ زهرا به ثبت اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بویین‌ زهرا رسیده است، تصریح کرد: در سال 91 با برنامه‌هایی که در زمینه وقف صورت گرفته، شاهد افزایش موقوفات در بخش‌های مختلف این شهرستان هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بویین‌ زهرا فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای وقف را بسیار مهم و حیاتی دانست و بیان کرد: نقش رسانه‌ها و دستگاه‌های دیگر در این زمینه ویژه و ممتاز است.

کریمی بیان کرد: باید با ترغیب و تشویق مردم و به‌ویژه جوانان به این سنت ارزشمند زمینه برای تعالی جامعه اسلامی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالیت‌های متنوع و بسیار ارزشمندی در کشور برای رشد و توسعه امور وقفی صورت گرفته است، ابراز کرد: امیدواریم که با تلاش و توجه بیشتر از سوی مسئولان این مهم هر چه بیشتر فراهم شده و عرصه برای تعالی و پیشرفت نظام اسلامی مهیا شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین‌ زهرا بیان کرد: در زمینه وقف و ذکات لازم است، ضمن هم‌فکری و هم‌گرایی میان مسئولان زمینه‌ای مناسب و مطلوب برای جذب موقوفات آماده شود.

کریمی با ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده در این شهرستان در راستای فرهنگ‌سازی عنوان کرد: برپایی همایش‌های متعدد ذکات، دعوت از کارشناسان و محققان حوزه دینی و نیز تشکیل جلسات متعدد از برنامه‌هایی بوده که تاکنون توسط اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بویین زهرا انجام شده، که بسیار نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول