اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فروردین ماه امسال صورت گرفت

ثبت 3 موقوفه جدید در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین گفت: در یک ماهه نخست سال جاری سه موقوفه جدید در شهرستان قیروکارزین به ثبت رسیده است.

ثبت 3 موقوفه جدید در قیروکارزین

حجت‌الاسلام روح‌الله مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: در سال گذشته کل موقوفات ثبت شده این شهرستان هفت مورد بود که در سال جاری با تبلیغات و فعالیت‌های انجام شده و ترویج فرهنگ وقف در یک ماهه نخست امسال سه موقوفه جدید به ثبت رسیده که رشد چشم‌گیری نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته است.

وی با ذکر مشخصات موقوفات ثبت شده در سال جاری اضافه کرد: وقف زمینی به مساحت 990 متر مربع برای احداث مسجد، خانه عالم و سرویس بهداشتی توسط آقای نجف کاراندیش به ارزش تقریبی 100 میلیون ریال، وقف زمین مزروعی به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع در قاسم‌آباد امام شهر به ارزش تقریبی 100 میلیون ریال توسط سید حسین حسینی و  وقف زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع توسط محمدرضا مرادی برای توسعه حرم امام‌زاده شهید امام‌شهر به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال از موقوفات ثبت شده در یک ماهه نخست سال جاری در قیروکارزین است.

مقصودی همچنین از پرداخت 3 میلیارد ریال برای هزینه‌های عمرانی 30 بقعه و مکان متبرکه قیروکارزین در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این اعتبارات برای احداث، تکمیل و مرمت ساختمان مساجد و بقاع متبرکه در 30 نقطه هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین بیان داشت: تنظیم قرارداد اجاره واگذاری اولیه و تجدید قرارداد بالغ بر 200 پرونده مسکونی، تجاری و باغی در امام شهر و روستاهای دهبه، قلات و حاجی‌آباد و نوآباد هنگام و اخذ سند مالکیت چهار زمین زراعی اوقافی به میزان 600 هکتار در خیرآباد گندمان، قاسم آباد، سرچشمه، دهبه و کوشک نظر از جمله فعالیت‌های مهم اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین است.

وی در پایان افزود: برگزاری ششمین مسابقه سراسری راه روشن، شامل تدبر در قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه در جوار حرم مطهر امام‌زاده سید تاج‌الدین محمد (ع) شهر قیر با حضور 70 شرکت کننده در  اواخر اسفند ماه سال گذشته نیز از برنامه‌های مهم فرهنگی اداره اوقاف این شهرستان در سال گذشته بود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول