اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از مجموع 216 موقوفه در شهرستان سمیرم

137 موقوفه سمیرم بدون درآمد است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم با اشاره به وجود 216 مورد موقوفه در سمیرم گفت: از این تعداد 137 مورد بدون درآمد هستند و تنها 75 مورد دارای درآمد است.

137 موقوفه سمیرم بدون درآمد است

علی مبشری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه را در دو بخش امور اوقاف و بقاع متبرکه تشریح و اظهار داشت: وقف یکی از اصول مترقی دین اسلام است که در راستای تحقق عدالت اجتماعی توجه به آن ضروری است.

وی با اشاره به پیامدهای فقر در جامعه، ترویج فرهنگ وقف را در کاهش این پیامدها اثرگذار دانست و افزود: گسترش این امر خداپسندانه می‌تواند مبنای توسعه و تعالی کشور باشد و باید با تبیین آثار و برکات وقف می‌توان فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم تعداد موقوفات شهرستان را 216 مورد اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد 137 مورد بدون درآمد هستند و 75 مورد دارای درآمد است.

این مسئول یادآور شد: موقوفات شهرستان اکنون در حال شناسایی است و احتمال می‌رود، این تعداد افزایش یابد.

مبشری تصریح کرد: موقوفات به دو دسته متصرفه و غیر متصرفه تقسیم می‌شود که این اداره بر امور متصرفی مستقیم نظارت و دخالت دارد، اما بر امور غیر متصرفه تنها نظارت دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اموال موقوفه باید طبق نیت واقف مورد استفاده قرار گیرد، زیرا عمل به نیت واقف واجب است.

این مسئول اعلام کرد: اداره اوقاف و امور خیریه موظف است سند مالکیت زمین موقوفه متصرفه را از طریق اداره ثبت پی‌گیری کند و با وجود حفظ موقوفه درآمد آن را براساس نیت واقف هزینه کند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم ادامه داد: تاکنون بیش از 40 سند مالکیت بقاع متبرکه، اماکن مذهبی و موقوفات در این شهرستان صادر شده است.

مبشری با بیان اینکه وقف یکی از احکامی است که انسان‌دوستی، عاطفه و احساس را به وجود می‌آورد، متذکر شد: بیش از 600 اصله درخت در سطح شهرستان سمیرم وقف است.

وی در پایان از وجود 23 اماکن مذهبی در شهرستان سمیرم خبر داد و اذعان داشت: در این شهرستان 9 امام‌زاده دارای درآمد، دو مورد فاقد درآمد، پنج قدمگاه و پنج مقبره بدون درآمد است.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 120 مسجد، 26 حسینیه و 23 امام‌زاده در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول