اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف خنداب خبر داد

صدور آراء قطعی موقوفه بودن اراضی خنداب

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خنداب از اخذ آراء قضایی قطعی مبنی بر موقوفه بودن بیش از 5 هزار هکتار از اراضی شهرستان خنداب خبر داد.

صدور آراء قطعی موقوفه بودن اراضی خنداب

حجت‌الاسلام محمد رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه 20 هزار هکتار از مجموع 29 روستای موقوفه شهرستان خنداب از سوی منابع طبیعی به عنوان اراضی ملی اعلام شده بود این اداره موضوع را در  دستگاه‌ قضایی با تشکیل پرونده پیگیری کرد که با صدور رأی قضایی موفق به اخذ آراء قضایی قطعی مبنی بر موقوفه بودن بیش از 5 هزار هکتار از این اراضی شد.

وی با اشاره به اینکه روستاها و اراضی احیاء شده موقوفات شامل یک هزار و 626 هکتار از اراضی روستای توتل، 950هکتار از اراضی روستای امامزاده دهچال و 2 هزار هکتار از اراضی روستای سناورد و کرکان است تصریح کرد: ارزش ریالی این اراضی 80 میلیارد ریال بوده که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری بخش اعظمی از اراضی موقوفه در دست تصرف را احیاء کرده و نیات واقفین خیراندیش را در دست اجرا قرار می‌دهیم.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خنداب خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر بالغ بر 500 میلیون ریال از مطالبات اجور معوقه و اجرت المثل ایام تصرف نیز از متصرفین غیر قانونی موقوفات از طریق مراجع قضایی اخذ شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت اوقاف و امور خیریه عمل کردن طبق نیت واقفین است افزود: اوقاف و امور خیریه به دنبال این است تا به نحو احسن به وظایف خود جامه عمل بپوشاند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی‌های به موقع از اقدامات صورت گرفته در اداره اوقاف و امور خیریه همچنین تبیین فرهنگ وقف و ترویج آن در سطح جامعه توانسته‌ایم اعتماد مردم را جلب کنیم که این امر تاثیر مثبتی در افزایش موقوفات جدید داشته است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خنداب وقف کردن را از سنت‌های حسنه دین اسلام عنوان و بیان کرد: واقف نه تنها در این دنیا از برکات عمل خویش بهره‌مند می‌شود، بلکه با وقف کردن بخشی از اموال و املاک خود سعادت اخروی را نیز به دست می‌آورد.

رحیمی با بیان اینکه وقفیات طبق نیت واقفین اجرا می‌شود تصریح کرد: تامین هزینه مساجد، حسینیه‌ها، مراکز قرآنی، کمک به ایتام، بیمارستان، درمانگاه،ازدواج، کتابخانه، حوزه علمیه، طلاب و امور دینی از موارد مصرف وقف در جامعه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول