اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با نیمه شعبان جاری

موقوفه چشمه آب گرم اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه اجرایی توسعه و عمران موقوفات استان اصفهان گفت: هم‌زمان با نیمه شعبان جاری موقوفه چشمه آب گرم اصفهان در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

موقوفه چشمه آب گرم اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

محمدمهدی فروغی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان موقوفات موجود در استان باید برای پذیرایی از گردشگران ساماندهی شوند، اظهار کرد: عملیات اجرایی چشمه آب گرم اصفهان برای پذیرایی از گردشگران خارجی و داخلی از حدود یک سال گذشته آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه چشمه آب گرم اصفهان در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع قرار دارد، اضافه کرد: برای تبدیل این موقوفه به مکانی گردشگری و تفریحی یک میلیارد تومان هزینه شده است و ظرفیت‌های موجود در بقاع متبرکه و موقوفات اصفهان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

مدیر موسسه اجرایی توسعه و عمران موقوفات استان اصفهان تصریح کرد: هم‌زمان با نیمه شعبان جاری موقوفه چشمه آب گرم اصفهان در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هم‌چنین این پروژه با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است، ادامه داد: موقوفات موجود در سطح استان باید با همکاری بخش خصوصی به اماکن تفریحی و گردشگری تبدیل شوند و چشمه آب گرم اصفهان از هفت چشمه آب معدنی با خواص متنوع و مختلف درمانی آماده پذیرایی از گردشگران خارجی و داخلی است.

فروغی با اشاره به اینکه این چشمه در کوه‌های شمال‌شرقی اصفهان و در 45 کیلومتری اصفهان قرار دارد، تاکید کرد: استراتژی و سیاست‌های جدید اوقاف و امور خیریه استان این بوده که بخش خصوصی در احیای موقوفات شرکت کند.

وی افزود: تبدیل بقاع متبرکه و موقوفات موجود در سطح استان به قطب فرهنگی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رود و با راه‌اندازی این چشمه موج جهانی در این منطقه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول