اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نهاوند در مجلس:

همدان رتبه نخست پراکنش تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی را دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: استان همدان در ارتباط با پراکندگی تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی مقام نخست کشور را کسب کرده است.

همدان رتبه نخست پراکنش تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مهدی سنایی بعد از ظهر امروز در بررسی مشکلات روستاهای بخش خزل و مرکزی شهرستان نهاوند از خدمات دولت به بخش مسکن روستایی در زمینه بهسازی، اجرای طرح هادی و مقاوم‌سازی قدردانی کرد و ادامه داد: استان همدان در ارتباط با پراکندگی تسهیلات مقاوم‌سازی برای مسکن روستایی مقام نخست کشور را کسب کرده است.

وی در تشریح این مطلب گفت: از این طریق، تقریباً متقاضیان همه مناطق روستایی استان از خدمات و تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کرده‌اند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی توجه به رونق اقتصادی در روستاها را مهم خواند و ادامه داد: این مسئله زمانی قابلیت اجرا را دارد که روستاییان دارای سرپناه و منزل مقاوم‌ باشند.

وی نهاوند را از شهرهای زلزله‌خیز در استان خواند و ابراز داشت: این موضوع می‌تواند در تخصیص اعتبارات مناسب برای مقاوم‌سازی منازل روستایی مورد توجه مسئولان قرار گیرد که تاکنون بنیاد مسکن استان به این مسئله مهم نیز توجه خاصی کرده که جای قدردانی و تشکر دارد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند نیز اظهار داشت: تاکنون در نهاوند 125 میلیارد تومان تسهیلات مقاوم‌سازی به روستاییان این شهرستان پرداخت شده که بیش از چند برابر فعالیت‌های این نهاد از اول انقلاب تاکنون است.

مسعود رضایی ادامه داد: تاکنون در نهاوند جمعاً 41 روستا با 93 میلیارد ریال اعتبار استانی، ملی و شهرستانی بهسازی شده‌اند که امسال در 17 روستا با 3 میلیارد تومان این عملیات در حال اجراست.

وی بهسازی منازل روستایی را بزرگترین خدمت به روستاها ذکر کرد و افزود: مشارکت مردم بیشترین امکانات را در اختیار مسئولان بنیاد مسکن قرار می‌دهد زیرا اگر مردم در تخریب معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها به منظور بهسازی آن همکاری نکنند نمی‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند گفت: صد درصد روستاهای نهاوند دارای طرح هادی شده‌اند که 169 روستا را شامل می‌شود.

وی بازنگری طرح هادی را برای تغییر فضاهای روستا هر 10 سال یک بار مهم خواند و افزود: در 13 روستای شهرستان بازنگری طرح هادی صورت گرفته است.

رضایی ابراز داشت: شهرستان نهاوند با صدور سند برای 18 هزار و 501 فقره سند روستایی حائز رتبه نخست کشور در این زمینه شده که نشان از همکاری بالای ساکنان روستاها با کارکنان این نهاد دارد.

وی گفت: در نهاوند نیز 65 درصد واحدها کم‌دوام و بی‌دوام بوده‌اند که جشن اتمام مقاوم‌سازی روستایی تا پایان سال آینده در این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول