اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم:

45 مدرسه در روستاهای قم مقاوم‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از بررسی و مطالعه 45 مدرسه در روستاهای استان قم به منظور مقاوم‌سازی خبر داد.

45 مدرسه در روستاهای قم مقاوم‌سازی می‌شود

سید مهدی حائری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه ایران از خطرپذیرترین مناطق زلزله‌خیز جهان است اظهار داشت: زمین لرزه‌ با صدمات فراوان هر پنج سال یک بار در نقطه‌ای از کشور رخ می‌دهد، به همین دلیل دولت برنامه‌های خاصی برای کاهش خسارات این بلای طبیعی در نظر گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: دولت مقاوم‌سازی ساختمان‌های مهم دولتی، تاسیسات زیربنایی و مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، پل‌ها، تأسیسات هسته‌ای، مدارس و نقاط پرجمعیت را در اولویت قرار داده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم عنوان داشت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از نهادهای پیشرو در زمینه مقاوم‌سازی است.

وی با اشاره به مقاوم‌سازی مدارس از سال 86 گفت: مطالعات مقاوم‌سازی 40 مدرسه با 669 کلاس درس و 83 هزار و 280 مترمربع زیربنا از سال 86 تاکنون انجام شده است.  

حائری با بیان اینکه 9 هزار کلاس درس با زیربنای یک میلیون مترمربع در کل کشور مقاوم‌سازی شده است خاطر نشان کرد: 15 مدرسه استان قم با 274 کلاس و زیربنای 33 هزار و 585 مترمربع مقاوم‌سازی شده و عملیات مقاوم‌سازی در برخی از این مدارس در حال اجرا است.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاصی برای مقام‌سازی مدارس عنوان کرد: تاکنون بالغ بر 36 میلیارد ریال اعتبار ملی به منظور مقاوم‌سازی مدارس اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطر نشان کرد: 25 تا 35 درصد از هزینه احداث برای مقاوم‌سازی مدارس مصرف می‌شود، به همین دلیل مقام‌سازی مدارس از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

وی با اشاره به مقاوم‌سازی مدارس در روستاها بیان داشت: مطالعات مقاوم‌سازی 45 مدرسه در مناطق روستایی استان انجام شده و عملیات اجرایی آن به ترتیب اولویت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول