اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

60 درصد مدارس اردبیل مقاوم‌سازی شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردبیل گفت: با اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مدارس با تأمین اعتبار ویژه از سوی دولت خدمتگزار 60 درصد مدارس و فضاهای آموزشی شهرستان اردبیل مقاوم‌سازی و بهینه‌سازی شده است.

60 درصد مدارس اردبیل مقاوم‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در نشست با اعضای شورای آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: در پنج سال گذشته بیشترین اعتبارات از محل تخریب و بازسازی مدارس برای رسیدگی به وضعیت فیزیکی مدارس و کلاس‌های درس شهرستان اختصاص یافته است به طوریکه در کنار کیفیت‌بخشی به نوع ساختمان فضاهای آموزشی توسعه کمی با هدف تک‌نوبته کردن مدارس نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی از در حال احداث بودن هشت باب مدرسه در مناطق پرجمعیت شهر اردبیل و شهرک‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: با تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها انتظار می‌رود یک روند مناسبی را در توزیع دانش‌آموزان در مناطق مختلف شهری و مدارس شاهد بوده و از تمرکززدایی در این زمینه جلوگیری شود.

اکبری خاطرنشان کرد: پیگیری و تکمیل پروژه‌های یاد شده جز اولویت‌ها در نیمه‌اول سال است که امیدواریم با تزریق اعتبار مناسب نیز این پروژه‌ها تا آغاز سال تحصیلی آینده آماده بهره‌برداری شود.

این مسئول کل اعتبار عمرانی فصل آموزش و پرورش شهرستان اردبیل را یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: مسئولان سازمان تجهیز و نوسازی مدارس باید هرچه سریع‌تر به رفع کمبودها و ساماندهی مشکلات تأسیسات آموزشی اقدام کنند تا در سه ماه فرصت تعطیلات مدارس معایب و مشکلات احتمالی برطرف شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از آرزوها و تلاش‌های مسئولان شهرستان را در جهت یک‌نوبته کردن مدارس در کنار اجرای نظام آموزشی 3-3-6 اعلام کرد و گفت: برای اجرای نظام آموزشی جدید به ویژه راه‌اندازی کلاس پایه ششم باید فضای مورد نیاز، امکانات و تجهیزات تمهید و تدبیر شود تا بتوانیم بدون دغدغه این نظام آموزشی را اجرایی و عملیاتی کنیم.

به گزارش فارس، فرماندار اردبیل بیان کرد: با توجه به ترکیب دانش‌آموزی، تنوع جنسیتی، مقاطع مختلف تحصیلی و مهاجر‌پذیری شهرستان در بخش دانش‌آموزی و همچنین نظام آموزشی و پرورشی ضرورت دارد اعتبار ویژه برای حل این معضلات مهم در نظر گرفته شده و اختصاص کامل یابد.

اکبری یکی از راهبردهای اساسی را در اجرای طرح تحول بنیادین توجه جدی به هوشمندسازی مدارس اعلام کرد و گفت: در این زمینه حرکت باید به سمت بهره‌گیری از فرصت‌ها و کاهش چالش‌های احتمالی باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل توجه به نگاه واقع‌بینانه در حوزه تعلیم و تربیت و بر اساس سند چشم‌انداز و نقشه جامع علمی کشور را ضروری خواند و افزود: نقش محوری معلم، جایگاه کتاب، نظام خانواده و مهارت‌آموزی دانش‌آموز جز اولویت‌های تحولی در نظام آموزش و پرورش است و به منظور تنوع در رسانه‌های آموزشی ضرورت دارد نسبت به به‌کارگیری دانش‌ برتر و استفاده از تجربه‌های جدید علمی، پژوهشی و برنامه‌ریزی اصولی و کارشناسی اقدام جدی انجام شود.

بازسازی و تخریب 8 مدرسه در خلخال

به گزارش فارس، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خلخال نیز رئیس آموزش و پرورش این شهرستان بر تخریب و بازسازی هشت مدرسه تاکید کرد.

محمد سعید شهابی تصریح کرد: ‌تلاش می‌شود این پروژه‌ها تا آغاز سال تحصیلی تکمیل شود که برای این امر 24 میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات تخریب و بازسازی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت آماده نشدن این پروژه تا اول مهر ماه امسال به ناچار باید چند مدرسه در هم ادغام شوند تا این واحدهای آموزشی به سرعت تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

شهابی ضرورت همکاری و تعامل اولیای دانش‌آموزان را با مدرسه براساس نظام جدید آموزشی بیان کرد و ادامه داد: ما درصدد تشکیل اتاق فکری در آموزش و پرورش خلخال هستیم تا از نظرات نمایندگان انجمن اولیا و مربیان استفاده کنیم.

وی به راه‌اندازی هشت مدرسه خاص در خلخال در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و بیان داشت: دو مدرسه نمونه دولتی راهنمایی، دو مدرسه استعدادهای درخشان، دو مدرسه شاهد و دو مدرسه نمونه دولتی هنرستان از جمله این مدارس خاص است که به صورت مساوی برای دانش‌آموزان دختر و پسر خلخال راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول