اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اهر خبر داد

مقاوم‌سازی 3 هزار و 850 واحد مسکونی روستایی در اهر

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اهر گفت: تاکنون 3 هزار و 850 واحد مسکونی روستایی با وسعت 250 هزار مترمربع در اهر مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی 3 هزار و 850 واحد مسکونی روستایی در اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، علی عباسی ظهر امروز در مراسم افتتاح سه هزار و هشتصد و پنجاهمین واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده روستایی در شهرستان اهر اظهار کرد: یک‌هزار و 58 واحد مسکونی دیگر نیز در حال احداث و مقاوم‌سازی است.

وی در ادامه تصریح کرد: عملیات اجرای طرح هادی 10 روستا نیز آغاز شده، که امید است به‌زودی شاهد اتمام آنها و آسایش هموطنان باشیم.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اهر در خصوص مقام‌سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی تاکید کرد: اگر در این خصوص مشارکت نشود، هنگام وقوع زلزله، بافت‌های فرسوده لطمه فراوانی می‌بینند و خسارات زیادی به منطقه وارد خواهند کرد.

وی گفت: باید با اتحاد و همدلی میان مردم و مسئولان عقب‌ماندگی‌های موجود در سطح روستاها در زمینه بهبود وضعیت بافت روستاها، مسائل بهداشتی و درمانی، مقاوم‌سازی منازل، مکان‌های تفریحی، ورزشی و... جبران شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اهر اظهار کرد: یکی از طرح‌های مؤثر در عمران و آبادانی روستاها، طرح هادی است که بدون همدلی و همکاری مردم قابل اجرا نیست و به لطف خداوند این طرح در تعدادی از روستاهای اهر به انجام رسیده یا در حال انجام است.

عباسی افزود: مقاوم‌سازی اماکن روستایی یکی از اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است.

وی تصریح کرد: ‎بدون تردید بافت‌های فرسوده معضلی بزرگ برای شهرها و روستاهای کشور‎ ‎محسوب می‌شوند که باید هرچه سریع‌تر برای مقاوم‌سازی آنها اقدام شود زیرا‎ ‎احیا و نوسازی بافت‌های یاد شده امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

عباسی گفت: ‎طرح نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده با اهدافی مانند پیشگیری از تلفات و‎ ‎خسارات مالی و جانی، توسعه پایدار و درونی شهرها با استقرار بخشی از‎ ‎جمعیت در بافت‌های فرسوده، ارتقای سیما و منظر شهری، تولید و تامین بخشی از‎ ‎مسکن مورد نیاز جامعه و رفع مشکلات و معضلات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی‎ ‎باید به‌طور جدی دنبال شود تا به ثمر برسد. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول