اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تمدید مهلت ثبت‌نام کشاورزان در سایت شناسنامه بهره‌برداران عنوان شد

ارائه تسهیلات به بهره‌برداران با تکمیل سامانه شناسنامه بهره‌بردار

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در صورت عدم تکمیل اطلاعات شناسنامه بهره‌بردار تا پایان شهریور سال‌جاری، ارائه تسهیلات دولتی به این دسته از افراد قطع خواهد شد.

ارائه تسهیلات به بهره‌برداران با تکمیل سامانه شناسنامه بهره‌بردار

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویز حسابی پیش‌ازظهر امروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح تهیه شناسنامه بهره‌بردار از پنج سال قبل در وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده بود.

وی با بیان اینکه کار طراحی سامانه شناسنامه بهره‌بردار از نیمه دوم سال 90 آغاز و از 4-3 ماه قبل به صورت نهایی برای ورود اطلاعات به این سامانه، آماده بهره‌برداری شد، گفت: بهره‌برداران و تمام افرادی که به نوعی کشاورزی شغل اصلی یا فرعی آنها است، باید حداکثر تا پایان شهریور اطلاعات مورد نیاز را وارد سامانه کنند.

حسابی تصریح کرد: این سامانه با پهنای مناسب و امکانات مورد نیاز با هدف دستیابی به اطلاعات صحیح درباره بهره‌برداران بخش کشاورزی، طراحی و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در سطح شهرستان‌ها گفت: هماهنگی‌های لازم در داخل سازمان انجام شده و با استفاده از سامانه شناسنامه بهره‌بردار بالغ بر 220 آیتم از اطلاعات شخصی کشاورزان در مناطق مختلف استان جمع‌آوری خواهد شد.

وی افزود: اخیراً به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اعلام شده که تمام خدماتی که دولت به کشاورزان ارائه می‌کند از قبیل تامین نهاده و غیره، مشروط به تکمیل اطلاعات این سامانه شود تا هرچه سریع‌تر اطلاعات بهره‌برداران کشاورزی ساماندهی شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان، از صدور کارت الکترونیکی بهره‌بردار برای کشاورزان خبر داد و گفت: تکمیل شناسنامه بهره‌برداران برای دریافت خدمات الزامی است اما کارت الکترونیکی لزوماً همزمان با تکمیل شناسنامه برای افراد صادر نخواهد شد و در طول زمان این موضوع پیگیری می‌شود.

وی درباره امکان اجرایی شدن این طرح با توجه به سطح سواد پایین کشاورزان تصریح کرد: در کشور کارهایی سخت‌تر و گسترده‌تر از صدور شناسنامه برای بهره‌برداران انجام شده و اجرای طرح تحول اقتصادی، جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها و کارت سوخت نشان داد که آحاد مختلف جامعه دسترسی کافی به خدمات الکترونیکی داشته و در این زمینه آگاهی دارند.

حسابی با بیان اینکه اگر همکاران استانی ضرورت این طرح را به کشاورزان گوشزد کنند، قطعاً درباره اجرای طرح با مشکل مواجه نخواهیم شد، از ثبت‌نام 200 هزار و 95 نفر به صورت خوداظهاری در سامانه شناسنامه بهره‌بردار خبر داد و افزود: اطلاعات درج شده افراد در این سامانه با کمک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و همچنین شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در مرحله اول در پنج شهرستان راستی‌آزمایی می‌شود.

وی درباره اعتبارات در نظر گرفته شده برای این طرح بیان داشت: در ابتدا از اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح استفاده شد اما از سال 91، ردیف بودجه مستقلی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تهیه شناسنامه بهره‌بردار با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با استقبال بهره‌برداران بخش کشاورزی روبه‌رو شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه جاری تمام بهره‌برداران آذربایجان‌شرقی در این سامانه ثبت‌نام شوند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، دلیل تهیه شناسنامه بهره‌برداران بخش کشاورزی را گستردگی فعالیت در این حوزه دانست.

وی ادامه داد: تاکنون آمار دقیقی از تعداد بهره‌برداران و نوع فعالیت آنان در دسترس نبوده که به منظور افزایش بهره‌وری در این بخش به اطلاعات جامع از حوزه نیاز است.

حسابی تاکید کرد: کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه تهیه شناسنامه بهره‌برداری به سایت www.shenasnameh.maj.ir مراجعه کنند. 

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول