اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌شمالی:

مقاوم‌‌سازی مدارس در خراسان‌شمالی اعتبارات ویژه‌ای می‌طلبد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی اعلام کرد: برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس این استان اعتبارات ویژه‌ای می‌طلبد.

مقاوم‌‌سازی مدارس در خراسان‌شمالی اعتبارات ویژه‌ای می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد احمد‌رضا عفتی بعد از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار کرد: به طور حتم مقاوم‌سازی مدارس خراسان‌شمالی با وضعیت کنونی تخصیص اعتبارات تا 10 سال دیگر هم به میانگین کشوری نخواهند رسید زیرا سایر استان‌ها نیز مرتباً در حال ارتقا هستند.

وی با اشاره به مذاکرات خود با نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: قرار بوده که به خراسان‌شمالی طی سه سال 75 میلیارد تومان از محل تخریب و بازسازی اعتبار بدهند که تاکنون بخشی از آن محقق شده است.

عفتی با اشاره به اینکه اکنون 200 پروژه نیمه‌تمام در آموزش و پرورش استان وجود دارد، یادآور شد: در این راستا پیمانکاران 109 مورد از این پروژه‌ها از دولت طلب‌کار هستند.

وی همچنین از پیگیری‌های استاندار خراسان‌شمالی در مورد مقاوم‌سازی مدارس به منظور دست‌یابی به شاخص‌های کشوری، قدردانی کرد.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس خراسان‌شمالی هم در این نشست گفت: برای مهر امسال 207 کلاس درس توسط این اداره‌کل تحویل خواهد شد.

ابوالقاسم بابایی افزود: همچنین 300 کلاس درس در تابستان عملیاتی خواهد شد که البته قرار است تا این تعداد به 500 کلاس افزایش یابد.

وی با اشاره به ساختار نظام 6.3.3 که آماده‌سازی 50 کلاس درس برای پایه ششم در استان لازم است، گفت: این کلاس‌ها هم‌اکنون از سوی نوسازی مدارس برای سال تحصیلی جدید در حال ساخت است.

بابایی همچنین به توزیع دو هزار نیمکت در مقطع ابتدایی استان اشاره کرد و تصریح کرد: دو هزار میز و نیمکت نیز با حمایت‌های رئیس سازمان نوسازی مدارس در آینده نزدیک در مدارس استان توزیع می‌شود.

وی همچنین اعتبارات ملی و استانی نوسازی مدارس خراسان‌شمالی را برشمرد و افزود:‌ در زمینه اعتبارات ملی 17 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که اجرای طرح‌های تخریب و بازسازی مدارس در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس خراسان‌شمالی اظهار امیدواری کرد تا طی امسال و سال آینده نیز 45 میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای تخریب و بازسازی به استان به طور کامل تخصیص یابد.

به گفته بابایی 20 میلیارد تومان اعتبار نیز برای پروژه‌های نیمه‌تمام، تکمیل و تجهیز نیاز دارد.

وی گفت:البته‌ در کنار صرف اعتبارات دولتی برای ساخت مدارس از ظرفیت بنیاد برکت و نیکوکاری نیز استفاده کرده تا مدارس استان به شاخص‌های کشوری برسد.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به وجود دو هزار و 544 کلاس تخریبی در استان استیجاری‌بودن و دو شیفت بودن برخی از مدارس را از جمله مشکلات در این ارتباط عنوان کرد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول