اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

پرداخت 470 میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در سال‌های اخیر بیش از 470 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

پرداخت 470 میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در جریان بازدید از تعدادی از طرح‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی در اردبیل اظهار داشت: سهم استان اردبیل 46 هزار واحد بوده که برای 36 هزار واحد انعقاد قرارداد و معرفی به بانک‌ها و پرداخت تسهیلات انجام شده است.

وی با یادآوری این‌که وقوع 100 مورد زلزله در سال در نقاط مختلف استان نگرانی‌ها را در کم‌دوام بودن و گاه بی‌دوام بودن مساکن روستایی افزایش داده است، تصریح کرد: با همت دولت خدمتگزار از سال 85 طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل نیز آغاز شده به طوری که در پنج سال گذشته بیش از 55 هزار و 622 واحد سهمیه تعمیر و بازسازی واحدهای استان بوده که برای 95 درصد آنها تشکیل پرونده و معرفی به بانک انجام شده است.

حاج‌علیزاده با بیان این‌که در سال گذشته نیز 48 هزار واحد روستایی مقاوم‌سازی شده است، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن در پنج سال گذشته بیش از 50 درصد واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام را نوسازی کرده به طوری که از 83 هزار واحد شناسایی شده کم‌دوام و بی‌دوام بالغ بر 48 هزار واحد نوسازی شده است.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: تسهیلات پرداخت شده برای متقاضیان با پنج درصد کارمزد و بازپرداخت 25 ساله است که این نحوه پرداخت بستر خوبی را برای توسعه روزافزون فراهم کرده است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در شش سال گذشته با استفاده از تجربیات و به کارگیری نیروهای متخصص و به راه انداختن طرح نظام فنی روستایی گام ارزشمندی را در توسعه همه‌جانبه برداشته‌ایم.

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل فعالیت نظام فنی روستایی را به مانند نظام مهندسی در نظارت و اجرای طرح‌های نوسازی و مقاوم‌سازی منازل روستایی یادآور شد و ادامه داد: ساخت مسکن در روستاها با کمک گروه‌های زبده‌ای از طراحان، معماران، مهندسان و فعالان حوزه ساختمان‌سازی انجام می‌شود.

حاج‌علیزاده در پایان سخنان خود گفت: وام 10 میلیون تومانی روستاییان در چهار مرحله پرداخت می‌شود تا آنها مرحله به مرحله بتوانند واحدهای مسکونی خود را تعمیر و بازسازی کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول