اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند:

80 درصد منازل روستایی نهاوند مقاوم‌سازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند گفت: به طور میانگین در حال حاضر 80 درصد از منازل روستایی شهرستان نهاوند مقاوم‌سازی شده است.

80 درصد منازل روستایی نهاوند مقاوم‌سازی شد

مسعود رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین محورهای توسعه روستاها در دولت‌های نهم و دهم توجه به اجرای طرح هادی، ایجاد بهسازی و مقاوم‌سازی روستاها بوده که نتایج مطلوبی را در برداشته است.

وی با اشاره به وجود 18 هزار و 350 واحد روستایی در نهاوند افزود: این تعداد واحد در 169 روستای دارای سکنه وجود دارد که تقریباً در همه روستاها عملیات مقاوم‌سازی انجام شده تا جایی که از نظر پراکنش مقاوم‌سازی واحدهای روستایی حائز رتبه نخست استان همدان شده‌ایم.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند از مقاوم‌سازی 99 درصد واحدهای روستایی در بخش زرین‌دشت خبر داد و گفت: 96 درصد روستاهای بخش گیان، 67 درصد واحدهای روستایی در بخش خزل و 59 درصد واحدهای روستایی در بخش مرکزی نهاوند نیز مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش مرکزی 6 هزار و 703 واحد، در بخش خزل 4 هزار و 340 واحد، در بخش زرین‌دشت 2 هزار و 856 واحد و در بخش گیان نیز 2 هزار و 204 واحد متقاضی دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی شده‌اند.

رضایی ابراز داشت: در بخش مرکزی مقاوم‌سازی 4 هزار و 848 واحد، در خزل 3 هزار و 241 واحد، در زرین‌دشت 2 هزار و 331 واحد و در گیان نیز یک هزار و 612 واحد به اتمام رسیده و پایان کار دریافت کرده‌اند.

وی از مشارکت بالای مردم روستاهای نهاوند در زمینه بهره‌مندی از تسهیلات مقاوم‌سازی و ارائه خدمات مطلوب توسط مسئولان بنیاد مسکن به مردم خبر داد و افزود: تمام متقاضیان دارای شرایط دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی، پس از اعلام تقاضا، وام خود را دریافت کرده‌اند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند مقاوم‌سازی مسکن روستایی و ایجاد شرایط مناسب توسط دولت و بنیاد مسکن را موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها دانست و ابراز داشت: اکثر روستاییانی که در شهرها زندگی می‌کردند مایل هستند تا به زادگاهشان بازگشته و از تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: تاکنون به نهاوند سهمیه 16 هزار و 500 واحد تسهیلات روستایی داده شده که عملیات ساخت 12 هزار واحد به پایان رسیده است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول