اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

تمام واحدهای روستایی در کشور مقاوم‌سازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی و عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه همه واحدهای روستایی در کشور مقاوم‌سازی می‌شوند.

تمام واحدهای روستایی در کشور مقاوم‌سازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، عزیزالله مهدیان در نشست بررسی روند پیشرفت مقاوم‌سازی روستاهای نهاوند اظهار داشت: نهاوند با انجام 85 درصد مقاوم‌سازی منازل روستایی پیشرو در مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در کشور است و تا پایان برنامه پنجم توسعه همه واحدهای روستایی در کشور مقاوم‌سازی می‌شوند.

وی ادامه داد: تا هفته آینده طبق توافقی که با بانک مرکزی شد مقرر شده سود تسهیلات مقاوم‌سازی منازل روستایی همان پنج درصد قبل باشد زیرا به علت برخی کارشکنی‌ها مقرر شده بود این کارمزد افزایشی حدود 20 درصد به خود بگیرد ولی مسئولان با متقاعد کردن بانک‌ها مقرر کردند که تا هفته آینده تسهیلات با نرخ پنج درصد پرداخت شود که فرصتی برای متقاضیان است.

معاون اجرایی و عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به افزایش سهمیه مقاوم‌سازی منازل روستایی در کشور به 300 هزار واحد در سال 91، از افزایش 1.5 برابر این تعداد نسبت به سال 90 در کشور خبر داد و افزود: سال گذشته نیز 200 هزار واحد روستایی مقاوم‌سازی شد.

وی خواستار بازپرداخت تسهیلات دریافتی توسط متقاضیان روستاها شد و گفت: اگر به موقع اقساط پرداخت شود دیگر روستاییان می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مهدیان با اشاره به اتمام مقاوم‌سازی منازل روستایی در کشور تا سال 94 و پایان برنامه پنجم گفت: تسهیلات مقاوم‌سازی امسال 25 درصد افزایش یافته‌ و از 10 میلیون تومان به 12.5 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی گفت: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی باید به طریق زنجیره‌ای توسط بانک‌ها پرداخت شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز گفت: تاکنون در مسکن روستایی استان 630 میلیارد تومان اعتبار به متقاضیان پرداخت شده که در کشور حائز رتبه برتر در پرداخت تسهیلات و پراکندگی تسهیلات به همه روستاها شده است.

حسن ظفری افزود: از سال 84 تاکنون 81 هزار واحد مسکونی روستایی ساخته شده که 79 هزار واحد به بانک‌ها معرفی و 63 هزار واحد آنها موفق به اخذ پروانه پایان کار شده‌اند.

وی از بهسازی 401 روستای بالای 20 خانوار به صورت طرح هادی در استان خبر داد و گفت: عملیات بهسازی در 214 روستا در استان به اتمام رسیده که 174 روستای دیگر نیز در حال انجام عملیات بهسازی‌اند زیرا انجام بهسازی در روستاها موجب توسعه معماری ایرانی ـ اسلامی با حفظ موجودیت فعلی بافت روستایی می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن روستایی نهاوند نیز ابراز داشت: تاکنون 15 هزار و 483 واحد به بانک‌ها معرفی شده‌اند که 13 هزار و 678 واحد موفق به عقد قرارداد شده‌اند که 12 هزار واحد آنها موفق به اخذ پایان کار شده‌اند.

مسعود رضایی از کسب مقام نخست صدور سند برای منازل در کشور توسط بنیاد مسکن نهاوند خبر داد و افزود: تاکنون به 148 روستا مشمول طرح واگذاری سند، 18 هزار و 500 سند واگذار شده که مقام برتر کشور را به دست آورده‌ایم.

وی مسکن مهر را یکی از اولویت‌های مهم بنیاد مسکن در نهاوند دانست و گفت: در حال حاضر در شهرهای زیر 25 هزار نفر برزول، گیان و فیروزان 774 واحد در حال ساخت است که اعتباری بالغ بر 19 میلیارد و 350 میلیون تومان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول