اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف نهادینه کردن فرهنگ مهدویت

کودکان آبیکی انتظار نرگس زمان را به تصویر کشیدند

خبرگزاری فارس: مسابقه نقاشی کودکان در انتظار نرگس زمان به همت کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک و بسیج هنرمندان این شهرستان برگزار شد.

کودکان آبیکی انتظار نرگس زمان را به تصویر کشیدند

علیرضا صالحی در حاشیه مسابقه نقاشی کودکان "در انتظار نرگس زمان" در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: با توجه به تبلیغات سوء دشمنان علیه نظام اسلامی از سوی ماهواره‌ها و شبکه‌های اینترنتی و نیز تبلیغات فرقه‌ها و ادیان مختلف می‌طلبد که از دوران کودکی در زمینه شناخت و معرفت امام زمان (عج) فرهنگ‌سازی شود.

وی افزود: نقاشی با روح و جسم کودک عجین است به همین دلیل موضوعات مختلف به ویژه مسائل دینی و قرآنی می‌تواند در روحیه کودکان نقش عمیق و تأثیر‌گذار داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: در نظر داریم در تمام مناسبت‌های اسلامی و ایرانی با مشارکت کودکان و نوجوانان برنامه‌های فرهنگی را به طور اصولی اجرا کنیم تا بتوانیم در مقابله با جنگ نرم گام‌های مؤثری برداریم.

مسئول کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک تصریح کرد: والدین در این مسابقه از آثار کودکانشان تأثیر‌پذیری خواهند داشت و از انگیزه درونی و روحیات مذهبی فرزندانشان اطلاع خواهند یافت.

صالحی خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه در زمینه اجرای جشنواره تایپوگرافی نام مبارک (ع ل ی) به طور استانی به میزبانی شهرستان آبیک با مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین موافقت ضمنی صورت گرفته است، این امر تصویب و اعتبار لازم تأمین شود.

در مسابقه نقاشی کودکان در انتظار نرگس زمان که در نگارخانه فرهنگی و هنری مجتمع باران شهرستان آبیک برگزار شد، 130 کودک دختر و پسر 5 الی 11 ساله آبیکی با مداد رنگی و مداد شمعی انتظار مهدی موعود را به تصویر کشیدند که در پایان مسابقه به تمام شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد.

گفتنی است، 30 اثر برگزیده در 14 مردادماه مصادف با روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول