اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

امام زمان(عج) سرچشمه حیات دنیاست

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه امام زمان(عج) را سرچشمه حیات زندگی موجودات این دنیا ذکر کرد و گفت: بدون شک عدالت امام، با عدالت بشر امروزی و عدالت سوسیالیستی تفاوتی از زمین تا آسمان دارد.

امام زمان(عج) سرچشمه حیات دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه قرآن کریم ویژگی‌های دو گروه رستگاران و ضالین را بیان کرده است اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم، ویژگی یاران خدا و دین حق و ویژگی‌های افرادی که از مسیر نورانی انبیای الهی خارج شده‌اند را ذکر کرده است.

وی افزود: خداوند بیان می‌دارد که افرادی که راه حق و راه انبیا را انتخاب می‌کنند با افرادی که در مقابل این مسیر قرار می‌گیرند، یکسان نیستند و گروه معاند دچار ضلالت و گمراهی می‌شود، قرآن بیان می‌دارد که نور الهی تنها به کسانی که راه حق را برگزیدند هدیه می‌شود و اگر بنده باشیم، معنی زندگی حقیقی را متوجه می‌شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قرآن دارای وجه باطنی و ظاهری است اظهار کرد: وقتی معنایی از قرآن را به صورت ظاهری می‌بینیم، شاید یک معنی در ذهن ما متصور شود ولی وقتی در آیینه روایات آن را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که معنای عمیقی از آن به ‌دست می‌آید آنچه که از ظاهر آیات قرآن به ذهن ما خطور می‌کند، درک مثلی است و حقیقی نیست.

وی گفت: وقتی صحبتی از خورشید، آب، آسمان، شب و ستارگان در قرآن انجام می‌شود، آنچه که ما تصور می‌کنیم مفهوم مثلی است و معنی عمیق و حقیقی آن چیزی است که مفسر کامل برای ما مشخص کرده است؛ وقتی خداوند در قرآن می‌فرماید که همه زمین، بعد از نزول آب، زنده شد، آنچه از آب می‌فهمیم، معنی مثلی آن است، زیرا بر اساس روایات متعدد و با روجوع به قرآن درمی‌یابیم که معنی آب، همان امام و ولایت امام است.

میرباقری خاطر نشان کرد: معنی باطنی آب در قرآن به امام تعلق دارد و امام سرچشمه حیات انسانی و مادی است، حیات همه موجودات به آب است و در این تعبیر اصیل از قرآن، حیات زندگی به ولایت امام است و کسی که این ولایت را نمی‌پذیرد، در مرگ و نیستی به سر می‌برد، در قرآن تعابیر بسیاری در خصوص کارکردهای این ولایت ذکر شده است و یکی از آنها در خصوص جنگ بدر است که در این رابطه آمده است که از آسمان بارانی نازل کردیم تا مسلمانان آرام گیرند و در روایات، وقتی این آیه را بررسی می‌کنیم درمی‌یابیم که تفسیر آسمان، پیامبر اکرم(ص) و تعبیر باران، ولایت امام علی(ع) است.

وی گفت: حقیقت ایمان همان معارفی است که از جانب امام وارد می‌شود، علمی که بشر تولید می‌کند حیات‌زا نیست بلکه علمی که از جانب ائمه(ع) می‌آید علمی است که می‌توان آن را سرچشمه حیات ذکر کرد؛ کسانی که وارد فضای ولایت امام نشده‌اند مردگانند و اگر کسی به وادی ولایت وارد شود، به سمتی حرکت می‌کند که مسیرش نور و تعالی است.

میرباقری اظهار کرد: در عصر ظهور، زمینه برای حکومت نظام الهی و ولایت امام در زمین مهیا می‌شود، قرآن تعابیر بسیار زیبایی در این زمینه دارد که در روایات نیز متجلی است که از آن جمله آشکار شدن گنج‌های زمین در دوران ظهوراست و اینکه در زمان ظهور بیست و پنج مرحله علم از بیست و هفت مرحله طی خواهد شد؛ در این تعابیر معانی عمیقی نهفته است و بدون شک معنی علم، علم الهی امام است که در دوران ظهور به حد کامل خود می‌رسد.

وی گفت: عصر ظهور عصر علم و حکمت امام است؛ وقتی امام ظهور می‌کند و زمین بانور ولایت و خدا نورانی می‌شود، سر و راز ولایت آشکار می‌شود؛ در عصر ظهور همه به حیات طیبه می‌رسند؛ شمس حقیقی عالم امکان که حضرت پیامبر اعظم(ص) است در آیینه امام زمان(عج) متجلی می‌شود؛ حقیقت دین پیامبر را در زمان ظهور می‌توانیم ببینیم.

میرباقری خاطر نشان کرد: امام، واسطه فیض الهی به عالم انسانی است و با هدایت خود زندگی انسان‌ها را نورانی کرده و به جهان نور، رهنمون می‌سازد و در روایات آمده است که اگر عدالت امام در جامعه جهانی اجرا شود باران‌های روزی و رحمت و آسایش و نور در سراسر جهان باریدن می‌گیرد و بدون شک عدالت امام، با عدالت بشر امروزی و عدالت سوسیالیستی تفاوتی از زمین تا آسمان دارد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول