اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

نخستین وظیفه انسان منتظر شناخت امام زمان(عج) است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: نخستین وظیفه‌ای که یک انسان منتظر دارد این است که سرمایه‌ای که با غیبت از دست داده را به خوبی بشناسد.

نخستین وظیفه انسان منتظر شناخت امام زمان(عج) است

حجت‌الاسلام احمد زادهوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن دهه مهدویت اظهار داشت: آنطور که در فقه اسلامی آمده است، اگر فرزندی والدین خود را از دست داد، باید اموال او را تا رسیدن به سن قانونی نگهداری کرد و پس از آن در اختیار او گذاشت.

وی ادامه داد: حتی این موضوع نیز ذکر شده است که این افراد باید آزموده شوند و اگر به رشد عقلی رسیده بودند، می‌توانند به اموال خود دست پیدا کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: این موضوع به ما نشان می‌دهد که برای کسب هر نعمتی باید شرایطی فراهم شود و در کنار رشد جسمی‌، رشد روحی و معنوی یکی از مسائلی است که موجب استحقاق و یا عدم استحقاق انسان برای کسب نعمت‌ها می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر انسان پیش از دستیابی به آن بلوغ معنوی به نعمت دست پیدا کند، آن سرمایه را تلف خواهد کرد.

زادهوش عنوان داشت: امام زمان(عج) نیز یک انسان کامل و بزرگ‌ترین نعمتی است که ممکن است بشریت به آن مفتخر شود اما به دلیل سابقه مردم در برخورد نادرست با این نعمت‌های الهی خدای متعال این نعمت را از دسترس بشر دور کرده تا بشر بلوغ عقلی و روحی را به دست آورد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: مردم در صدر اسلام از وجود انسان‌های پاک و کاملی مانند پیامبر(ص) و ائمه(ع) برخوردار بودند اما نتوانستند از این نعمت به خوبی حفاظت کنند.

وی ادامه داد: مردم در صدر اسلام از دانش، مدیریت و معنویت ائمه(ع) نتوانستند به خوبی استفاده کنند و همین موجب محرومیت آنان از درک این فیض شد و این موضوع سبب شد خداوند آخرین ذخیره خود را از دسترس بشر دور کند.

زادهوش گفت: عصر غیبت در واقع فرصتی فراهم کرده تا بشر در راه کمال با آزمون و خطا روح و عقل خود را پرورش دهد و آمادگی‌های لازم را برای پذیرش یک انسان کامل در میان خود پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: خداوند وعده داده است که اگر ملت‌ها رشد پیدا کردند، این سرمایه به آنان بازگردانده می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: در دنیای امروز نیز با اینکه زرق و برق‌ها بسیار گسترش پیدا کرده و پیشرفت‌های مادی بسیاری محقق شده است اما هنوز عقل بشر به نقطه‌ای که باید نرسیده است.

زادهوش گفت: ما شاهد هستیم که مخوف‌ترین و ترسناک‌ترین زندان‌های شکنجه در قرن 21 در حالی شکل می‌گیرد که بشر ادعا می‌کند به نهایت انسانیت رسیده است.

وی اضافه کرد: آواهایی که برای تظلم‌خواهی امروز در سراسر جهان بلند می‌شود، در نطفه خفه شده و ستمکارترین انسان‌ها بر امورات بشر مسلط هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم لازمه انتظار در شرایط کنونی را نزدیک کردن بشر به آن نقطه مطلوب از فهم و کمال انسانی دانست و تلاش در این زمینه را وظیفه هر منتظر برشمرد.

وی گفت: نخستین عملی که یک منتظر واقعی باید انجام دهد این است که سرمایه‌ای را که از دست داده به خوبی بشناسد و بداند این حقیقت تا چه حد می‌تواند جهان را متحول کند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول