اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

اعتقاد قلبی به وجود امام زمان زمینه‌ساز ظهور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: اعتقاد قلبی به وجود حضرت مهدی (عج) از جمله عناصر زمینه‌ساز ظهور ایشان است.

اعتقاد قلبی به وجود امام زمان زمینه‌ساز ظهور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در اجتماع باشکوه منتظران ظهور که در محل میدان شهدای مشهد برگزار شد با بیان اینکه امام رضا (ع) معلم عشق به امام زمان (عج) است، اظهار داشت: امام هشتم (ع) در طول زندگانی خود هر وقت نام امام زمان (عج) به زبان می‌آمد از جای خود به احترام حرکت می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه سه عنصر زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است، تصریح کرد: نخستین عنصر در این زمینه را می‌توان عنصر دل نامید که نقش تاثیرگذاری در این زمینه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هم‌چنین اعتقاد قلبی به وجود آن حضرت از جمله عناصر زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است.

خطیب جمعه مشهد افزود: در همین راستا ریختن آن چیزی که در اختیار داریم به پای امام زمان (عج) از دیگر عناصر زمینه‌ساز ظهور محسوب می‌شود.

علم‌الهدی اجتماع باشکوه مردم در این روز را به برکت نگاه امام زمان (عج) دانست و گفت: شما نشان دادید پای عشقتان ایستاده‌اید و تا آخرین لحظه وفادار خواهید بود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: نعمت وجود بقیه‌الله (عج) مانند تمام نعمت‌های خداوند به بشر هدیه داده شده و باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: باید قبول داشته باشیم که امام بالای سر ماست و تمام کارهای ما را زیر نظر دارد.

علم‌الهدی با بیان اینکه مردم و عاشقان اهل‌بیت (ع) همواره در تمام عرصه‌ها حضور پرشوری داشته‌اند، اظهار داشت: شما مردم همواره در تمام عرصه‌ها و موقعیت‌ها عشق و وابستگی خود را نسبت به اهل‌بیت‌ (ع) نشان داده‌اید.

وی با اشاره به اجتماع منتظران ظهور با تاکید بر اینکه این اجتماع به برکت نگاه امام زمان (عج) است، افزود: شما خواهران و برادران امروز با حضور خود چشم زهرا (س) را روشن و قلب امیرالمومنین (ع) را شاد کردید و نشان دادید که همواره پای پرچم اهل‌بیت (ع) ایستاده و جان خود را فدا می‌کنید.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: نعمت وجود بقیه‌الله (عج) مانند تمام نعمت‌های خداوند به بشر هدیه داده شده و باید قدر این نعمت را بدانیم.

خطیب جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه امام زمان (عج) و امامت ایشان اشاره کرد و گفت: باید قبول داشته باشیم که امام زمان (عج) بالای سر ماست و تمام کارهای ما را زیر نظر دارد.

علم‌الهدی با بیان اینکه باید در اسلام‌سازی به امام زمان (عج) کمک کنیم، اظهار داشت: امام زمان (عج) ماموریت دارد تا اسلام را در دنیا حاکم کرده و اسلام‌سازی کند پس ما نیز باید نشان دهیم که همگام و همراه امام زمان (عج) هستیم و در اسلام‌سازی به ایشان کمک می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سه عنصر زمینه‌ساز ظهور امام زمان  (عج) گفت: نخستین عنصر زمینه‌ساز دل است که نقش تاثیر گذاری دارد به گونه‌ای که هر آنچه امام زمان (عج) بخواهد ما نیز باید همان را بخواهیم.

وی افزود: دومین عنصر اعتقاد و باور قلبی است، باید باور و اعتقاد قلبی نسبت به ایشان داشته باشیم، هم‌چنین عنصر سوم و مهم‌ترین عنصر برای زمینه‌سازی ظهور این است که هر آنچه در اختیار داریم اعم از ثروت و قدرت و جان خود را به پای ایشان بریزیم تا بتوانیم به ایشان در ساختن دنیا کمک کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خاتمه با بیان اینکه امام رضا (ع) معلم عشق به امام زمان (عج) است، خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) در طول زندگانی خود هر وقت نام امام زمان (عج) به زبان می‌آمد از جای خود به احترام حرکت می‌کردند و ایشان به حق معلم عشق به امام زمان (عج) هستند.

در پایان این مراسم شرکت کنندگان در این اجتماع باشکوه برای عرض تبریک به ساحت مقدس امام هشتم (ع) عازم حرم مطهر رضوی شدند.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول