اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان:

تبیین زوایای غیبت امام زمان (عج) در طول سال مورد توجه باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: زمینه تبیین زوایای امر غیبت امام زمان (عج) مبحث بسیار مهمی است که باید در طول سال و در همه محافل مورد توجه قرار گیرد.

تبیین زوایای غیبت امام زمان (عج) در طول سال مورد توجه باشد

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه بر لزوم گرامیداشت و جهت‌دهی محتوایی به فعالیت‌های مراسم این اعیاد توسط اقشار مختلف مردمی صحه گذاشت.

وی با تأکید بر لزوم ارائه و بیان بینش اهل‌بیت(ع) در مراسم اعیاد شعبانیه برای نسل جوان، عنوان کرد: با توجه به پیش رو بودن میلاد حضرت مهدی(عج) ابعاد مختلف شخصیتی، سیره این بزرگوار، امر غیبت و نیز وظیفه منتظران واقعی باید برای همگان تشریح و تبیین شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان برگزاری مراسم مذهبی و بزرگداشت میلاد ائمه در اماکن و بقاع متبرکه و امامزادگان را تلاقی مهمی در راستای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی دانست و بر اهمیت آن نیز تأکید کرد.

به گفته وی، امر ارج نهادن به سیره ائمه معصومین(ع) و نیز برگزاری محافل انس و جشن‌های مردمی تنها نباید معطوف به روز ولادت آن بزرگواران باشد که در این زمینه تبیین زوایای امر غیبت امام زمان(عج) مبحث بسیار مهمی است که باید در طول سال و در همه محافل مورد توجه قرار گیرد.

صالحی نیمه شعبان را نقطه عطفی در تاریخ تشیع دانست و اظهار کرد: هر چقدر در راستای گرامیداشت و برگزاری جشن‌های مردمی این روز تلاش کنیم باز هم حق مطلب را ادا نکرده‌ایم چرا که این مهم وظیفه‌ای همگانی و دینی بوده و نیازمند اهتمامی ویژه‌ای است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین برنامه‌ها و جشن‌های مختلف مردمی و ستادی در راستای گرامیداشت نیمه شعبان توسط دستگاه‌ها و ستادهای مختلف اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم ویژه جشن در امامزاده محسن(ع) همدان به مناسبت میلاد حضرت مهدی(عج) برنامه‌ شاخص اوقاف همدان محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه مراسم جشن میلاد حضرت بقیة‌الله(عج) در امامزاده محسن(ع) به طور همزمان از شبکه استانی همدان نیز پخش می‌شود، عنوان کرد: این مراسم به همراه قرائت دعای پرفیض کمیل است.

به گفته وی، مراسم جشن میلاد حضرت مهدی(عج) در شب میلاد آن حضرت با حضور گسترده هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردمی و سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران غرب کشور و مداحان مطرح استانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول