اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج:

ایستادگی ایران در برابر تحریم‌ها از عنایات امام زمان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کهنوج گفت: اگر امروز کشور ما در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان، تحریم‌ها و در برابر فتنه‌های مختلف توانسته روی پای خود بایستد، این از عنایات و لطف امام زمان (عج) بوده است.

ایستادگی ایران در برابر تحریم‌ها از عنایات امام زمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش شامگاه پنجشنبه در جشن سالروز میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) با بیان اینکه بعد از شب قدر از با فضیلت‌ترین شب‌های سال، شب نیمه شعبان است، اظهار داشت: در این شب نامه اعمالمان به محضر مولایمان صاحب الزمان(عج) می‌رسد و شبی است که دعاها در آن مستجاب می‌شوند و همه باید قدر این شب عزیز را بدانیم.

وی با بیان اینکه تاریخ حضرت مهدی (عج) به بلندای تاریخ بشریت است، افزود: اگر پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در روز عید غدیرخم در مورد حضرت امیرالمومنین (ع) فرمودند «من کنت مولا فهذا علی المولا» باید بگوییم همان زمان به تعبیری فرمودند «من کنت مولا فهذا مهدی المولا» و در روایت داریم که امام حسن مجتبی (ع) فرمودند خوشا به حال کسانی که امام زمان (عج) را درک کنند.

وی افزود: نکته مهم این است که چرا ما باید در مورد امام زمان (عج) تحقیق و بررسی کنیم زیرا یکی از وظایف ما شناخت امام است و نخستین نکته این است که جزو اصول ما و اعتقادات شیعه مسئله امامت است.

افشارمنش بیان داشت: امروز امام حی و حاضر ما حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) است، لذا باید امام خود را بشناسیم تا بتوانیم از او اطاعت کنیم.

امام جمعه کهنوج خاطرنشان کرد: از وظایف همه ما این است که احساس حضور آن حضرت را در زندگانی خودمان داشته باشیم، اینکه ما منتظر ظهور آن حضرت هستیم.

افشارمنش گفت: امام زمان (عج) در میان ما حاضر است و ما را می‌بیند و در شادی ما شاد و در نگرانی‌های ما غمگین است. 

وی اظهار داشت: یکی دیگر از وظایف ما نسبت به امام زمان (عج) این است که سنخیت و شباهت به امام زمان داشته باشیم و کسی که می‌خواهد در رکاب امام زمان باشد، باید سعی کند دایره فکرش را امام زمانی کند، دایره فکر کسی که منتظر امام زمان (عج) است، این است که فکرش را با امام زمان یکی کند که باید هم نظر به دنیا و هم نظر به آخرت داشته باشد.

افشارمنش عنوان کرد: از جمله وظایف همه ما این است که  نسبت به امام زمان (عج) محبت داشته باشیم و محبت کامل این است که انسان هم اطاعت کند و هم اینکه نسبت به دشمنان امام زمان (عج) و نسبت به دشمنان خدا موضع داشته باشد و در برابر امام زمان (عج) و از یاران آن حضرت تسلیم باشد، امام یاران ثابت قدم مانند حضرت امام حسین (ع) می‌خواهد.

وی تصریح کرد: اگر امروز کشور ما در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان، تحریم‌ها و در برابر فتنه‌های مختلف توانسته روی پای خود بایستد، این از عنایات و لطف امام زمان (عج) بوده است.

به گزارش فارس، جشن بزرگ نیمه شعبان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان ادارات شهرستان کهنوج برگزار شد. این جشن با برنامه‌های متنوع قرآنی، فرهنگی و مولودی‌خوانی همراه بود.

در پایان این جشن به خانم رفیعه وزیری حافظ کل قرآن مجید و خانم زینب جعفری در بحث تفسیر قرآن به عنوان برگزیدگان شهرستان جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول