اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

مدیریت کلان اسلامی در دستان امام زمان(عج) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: امام زمان(عج) در بستر جریانات سیاسی زندگی می‌کنند و در بحران‌های جهانی بر علیه شیعه و اسلام حضور دارند و به عبارت دیگر مدیریت کلان اسلامی در پس پرده به دست ایشان است.

مدیریت کلان اسلامی در دستان امام زمان(عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع مردم مشهد در خیمه انتظار، اظهار کرد: بر پای خیمه به نام نامی امام زمان (ع) در راستای خانه‌ای برای منتظران بازگو کننده یک واقعیت درونی برادران و خواهرانی است و آن هم انتظار در راه فرج امام عصرخویش است.

وی افزود: تفاوت‌های بین خیمه و ساختمان وجود دارد خیمه جایگاهی موقت و ساختمان یک مقر دائمی است و معنای زیر خیمه جمع شدن و خیمه زدن یعنی بر سر راه امام زمان(عج) قرار گرفتن و در مسیر انتظار آن حضرت قرار گرفتن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این خیمه به عنوان نماد انتظار امام زمان(عج) بر پا شده است و این مراسم که با عنوان خیمه انتظار هر سال اجرا می‌شود یک نماد از در انتظار بودن برای وجود امام زمان(عج) است.

علم‌الهدی با اشاره به غیبت 1170 ساله امام عصر گفت: امام زمان(عج) در بستر جریانات سیاسی زندگی می‌کنند و در بحران‌های جهانی بر علیه شیعه و اسلام حضور دارند و به عبارت دیگر مدیریت کلان اسلامی در پس پرده به دست ایشان است.

وی افزود: نشان دادن بعضی از بینش‌ها و گرایش‌ها در قالب نماد است که گاهی یک احساس خوش و هیجان محض است و گاهی اوقات تشکیل نماد مبتنی بر یک عقلانیت استقلال و منطق است.

خطیب جمعه مشهد افزود: بر اساس باور معنوی و عقلانی برای تفکر و اندیشه و اعتقادات درونی خودمان نمادی را به وجود آورده‌ایم و بر سر راه امام حق خیمه برپا کرده‌ایم.

وی افزود: یک اصل که در هر نسل و در هر جامعه‌ای به عنوان یک جریان مورد توجه است مسئله و نوع گرایش نسل جوان در عصر حاضر است.

خطیب جمعه مشهد افزود: زندگی امام زمان(عج) آمیخته با زندگی انسان‌ها است و در این راه امام زمان(عج) در بستر تمام جریان‌ها قرار دارد و به گونه‌ای آن را هدایت می‌کند و در این میان فرج و ظهور امام زمان(عج) قدرت اسلام در دنیا است.

وی در پایان سخنانش افزود: تمام مسائلی که مربوط به شعیه می‌شود در راس مدیریت امام زمان(عج) است و در این ارتباط مدیریت زندگی انسان‌ها بر امر نظارت امام زمان(عج) در حال سپری شدن است.

امام جمعه مشهد گفت‌: نیمه شعبان جشن امام زمان و توجه به حضرت حق جریانی است که سابقه 1000 ساله در دین اسلام و مذهب شیعه دارد و در این راستا فرج و ظهور امام زمان (ع) قدرت اسلام در دنیا است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول