اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد شاهرود:

اتحاد بزرگ اسلامى در عصر امام زمان (عج) تحقق می‌پذیرد

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد شاهرود گفت: عصر امام مهدی (عج)، عصر حاکمیت نور دانش و بینش است و اتحاد بزرگ اسلامى در این عصر تحقق می‌پذیرد.

اتحاد بزرگ اسلامى در عصر امام زمان (عج) تحقق می‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏‌الاسلام احمد نظری صبح امروز در جمع کارکنان سپاه شهرستان شاهرود در حسینیه ثارالله اظهار داشت: عصر امام مهدى (ع)، عصر حاکمیت نور دانش و بینش است و از درخشان‏‌ترین و زیباترین اعصار روى کره زمین از آغاز آفرینش جهان و انسان خواهد بود.

وی گفت: در عصر درخشان امام مهدى (عج) حیات فرهنگى به گونه‏‏‌اى شکوفا و بارور می‌شود و دانش و فرهنگ و معنویت به ویژه علوم دینى و احکام و مقررات و معارف انسان‌ساز اسلام در سراسر گیتى بسط و گسترش می‌یابد و چرخ‏‏‌هاى فرهنگ و آگاهى و شناخت با سرعت وصف‌ناپذیرى به حرکت می‌افتد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود افزود: حضرت امام باقر (ع) فرموده‏‏‌اند که به مردم عصر حکومت درخشان او، دانش و بینش ارزانى می‌شود که زن در کانون خانه خویش براساس کتاب خدا و سنت پیامبرش عادلانه و آگاهانه داورى می‌کند و نیازى به دیگرى ندارد.

وی با بیان اینکه این موضوع نشانگر این واقعیت است که مردم در روزگار حاکمیت آن حضرت، براساس آداب و مقررات دینى تربیت شده و احکام شریعت را آموخته و بر پایه‏‌اى از فرهنگ و تمدن اوج می‌گیرند، افزود: در این دوران هر بانویى می‌تواند در درون خانه خویش میان آن دو انسان براساس مقررات کتاب خدا و سیره و روش عادلانه پیام‏‌آور بزرگ او قضاوت کند.

نظری با اشاره به سخن دیگری از امیرالمؤمنین (ع) خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین على (ع) هم در گفت‏‌وگویى با جناب کمیل‌بن زیاد نخعى می‌فرمایند که کمیل، هیچ علمى نیست مگر آن که با من آغاز گردد و هیچ سرى نیست مگر آنکه با قائم پایان پذیرد.

مسئول فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد شاهرود افزود: لازم است بدانیم که خود امام مهدى (عج) بر اساس کتاب خدا و سیره و شیوه انسان‏‌ساز و افتخارآفرین پیامبر تدبیر امور می‌کند و به اندازه ذره‏‌اى از آن انحراف نمی‌جوید، او شریعت جدید یا دین دیگرى نمی‌آورد که با اسلام راستین ناسازگار باشد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: در این شرایط پر افتخار است که اتحاد بزرگ اسلامى تحقق می‌پذیرد، چرا‌که همه مسلمانان در اصول دین و فروع آن و همه مسائل فقهى و احکام و مقررات شرعى، متحد و یکپارچه می‌شوند.

نظری بیان کرد: دین راستین همان اسلام واقعى خواهد بود و مذهب همان مذهب تشیع که مذهب خاندان وحى و رسالت بوده و پیامبر گرامى مردم را بدان دعوت کرده است.

مسئول فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد شاهرود یادآور شد: همه بشریت بدین سان زیر پرچم پر افتخار "لا اله ‏الا اللَّه"، "محمد رسول ‏اللَّه" و "على ولى‏ اللَّه" در اوج سعادت و رفاه و نیک‏‌بختى زندگى می‌کنند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول