اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در موسسه مالی مهر خبر داد

بررسی قراردادهای عقود اسلامی در موسسه مالی و اعتباری مهر

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد تعاون بسیج و موسسه مالی و اعتباری مهر گفت: با صرف بیش از 5 هزار نفر ساعت قرارداد عقود اسلامی در موسسه مالی و اعتباری مهر به منظور اسلامی کردن عملیات بانکی بررسی شده‌ است.

بررسی قراردادهای عقود اسلامی در موسسه مالی و اعتباری مهر

حجت‌الاسلام حسین مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به حضور نیروهای مخلص و بسیجی موسسه مالی و اعتباری مهر، اظهار کرد: این نیروها از دل پایگاه‌های مقاومت بسیج پس از گذر از فیلترهای مختلف اعتقادی، علمی و اخلاقی وارد چرخه اقتصاد کشور شده‌اند تا بتوانند کارهای بزرگی را برای کشور انجام دهند.

مهدوی تاکید کرد: باید در رابطه با پول مردم نزد موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها حساسیت زیادی داشت و مشکلات احتمالی در ارتباط با بحث بانکداری بدون ربا را نیز مرتفع کرد.

وی به ضرورت اسلامی کردن بانک‌ها تاکید کرد و افزود: اگر همه بانک‌ها را اسلامی و طبق ضوابط اسلام عمل کنیم زندگی مردم حلال و پاک خواهد شد و در نتیجه مردم به طرف معنویت بیشتر سوق پیدا می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در موسسه مالی و اعتباری مهر به دغدغه جامعه در خصوص بانکداری اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: دغدغه علما نیز همیشه این است که اشکالاتی را که در جامعه برای بانکداری اسلامی وجود دارد از بین ببرند چرا که در یک جامعه اسلامی بانک مانند قلب عمل می‌کند و اکسیژن را به تمام سلول‌های بدن می‌رساند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد تعاون بسیج موسسه مالی و اعتباری مهر افزود: به همین منظور در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه این کار را دنبال کردیم و دغدغه در مدیران ایجاد کرده و طی مطالعاتی که انجام شد، کمیته‌ای از اساتید حوزه و دانشگاه تشکیل دادیم که فعالیت خود را شروع و برای اسلامی کردن بانک‌ها و چالش‌های پیش‌رو برنامه‌ریزی کنند.

مهدوی ادامه داد: بر این اساس و در پی اسلامی کردن قراردادها تاکنون 5 هزار ساعت عقود اسلامی موسسه بررسی شده و در تمام مسائلی که نیاز بوده از علماء استفتاء کردیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در موسسه مالی و اعتباری مهر از برگزاری 300 هزار نفر ساعت کلاس‌های آموزشی برای کارکنان بانک  خبرداد.

مهدوی تصریح کرد: امروز در بحث آموزش فردی وارد بانک نمی‌شود مگر اینکه حداقل 20 تا 25 ساعت آموزش‌ عقود اسلامی لازم در ارتباط با بانکداری اسلامی را ببیند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد تعاون بسیج با بیان اینکه 99 درصد قراردادهای موسسه مالی و اعتباری مهر اسلامی است، بیان کرد: هنوز برای اجرای کامل بانکداری اسلامی فاصله داریم که این از دیدگاه ما قابل قبول نیست و باید تلاش کنیم تا به مطلوب مورد نظر جامعه اسلامی که همان بانکداری اسلامی و زندگی حلال و پاک است، دست یابیم.

وی با اشاره به نقش رسانه و حوزه‌های علمیه در گسترش بانکداری اسلامی خاطرنشان کرد: 50 درصد اسلامی کردن بانک‌ها به عهده ماست و نیم دیگر آن به دست رسانه‌ها است تا با اطلاع‌رسانی دقیق و پی‌گیری این امر را در جامعه نهادینه کنند و حوزه‌های علمیه نیز در امر چگونگی اسلامی کردن بانک‌ها را یاری رسانند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در موسسه مالی و اعتباری مهر با اشاره به اینکه بانکداری اسلامی چارچوب‌هایی دارد، متذکر شد: اگر ما همیشه در این چارچوب حرکت کنیم مشکلی در مسائل بانکی و اقتصادی پیش نمی‌آید چرا که دین مبین اسلام دینی جهانی است و در همه زمینه‌ها دستورالعمل دارد و علمای ما این توان را دارند که راهکارهای اسلامی شدن را ارائه دهند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد تعاون بسیج به چالش‌های پیش روی بانک‌ها در ارتباط با بانکداری اسلامی بیان داشت: شرایط مشارکت، سهم‌الشرکه بانک و نظارت بر مشارکت‌ها از چالش‌های پیش روی این امر است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول