اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

سیستم بانکی به موضوع تعاون و بخش خصوصی کم توجهی می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از کم‌توجهی سیستم بانکی به موضوع تعاون و بخش خصوصی گفت: نظام بانکی کشور با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم در جریان طرح تحول اقتصادی، این مشکلات به کمترین حد ممکن برسد.

سیستم بانکی به موضوع تعاون و بخش خصوصی کم توجهی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در دیدار با مدیران بخش تعاون استان افزود: برخی کارهای نسنجیده در این بخش، اساس فعالیت‌های تعاون را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و باید با نظارت بیشتر مانع از حاد شدن این مشکلات و به تبع آن متضرر شدن مخاطبان این بخش شد.

وی با اشاره به عضویت 2 میلیون و 600 هزار نفر از مردم آذربایجان‌شرقی در تعاونی‌ها تصریح کرد: بخش تعاون با این میزان از حجم مخاطبان باید بیشتر از این امکان راهگشایی و اثربخشی داشته باشد و تشکل‌های تعاونی باید با عملکرد خود این زمینه را فراهم کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی به پیش‌بینی قانون پنجم توسعه و سند چشم‌انداز مبنی بر سهم 25 درصدی بخش تعاون از فعالیت‌های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: برای ارتقای جایگاه بخش تعاون نیازمند افرادی قانون‌مدار و با بینش اقتصادی هستیم که عملکرد آنها باید اعتبار بیش از پیش تعاونی‌ها را رقم بزند.

بیگی اظهار داشت: عدم برنامه‌ریزی صحیح در اجرای اصل 44 موجب تشکیل برخی قدرت‌های بزرگ اقتصادی فارغ از سهم و نقش مردم می‌شود که تعاونی‌ها با بهره‌مندی از قابلیت مردمی خود می‌توانند مانع از شکل‌گیری این قدرت‌ها شوند.

وی توجه ویژه مقام معظم رهبری به موضوع تعاون را یادآور شد و افزود: در مقطع ادغام وزارتخانه‌ها این طور تصور می‌شد که جایگاه تعاونی‌ها در حاشیه قرار خواهد گرفت لکن در کنار هم گرفتن این مجموعه‌ها می‌تواند به تحقق بهتر اهداف بخش تعاون کمک کند ضمن اینکه هم دولت و هم مجلس نسبت به حفظ اصالت بخش تعاون تعهد داده‌اند.

بیگی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت قصد دارد سهام صنایع بزرگ را در اختیار افراد مستعد و نیازمند قرار دهد و موضوع سهام عدالت و تعاونی‌های وابسته به آن نیز بر اساس همین تفکر شکل گرفت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دولت به واسطه تکیه بر قدرت مردم، اهتمام بالایی برای توسعه بخش تعاون دارد، گفت: میزان پیشرفت این بخش در دولت‌های نهم و دهم نسبت به دولت‌های گذشته روشن و آشکار است.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات بخش تعاون معطوف به نبود سازوکارهای حقوقی و بخشی به دلیل فقدان نگاه فرهنگی به این بخش است، افزود: پشتوانه اعتقادی و حمایت‌های قانونی از بخش تعاون به طور مناسب برای مردم بازگو نشده و بیشتر به جنبه‌های منفی این موضوع پرداخته شده است ضمن اینکه برخی از افراد با سوءاستفاده از جایگاه و اعتبار بخش تعاون، مشکلات جزئی در این بخش را به همه تعاونی‌ها تعمیم می‌دهند.

بیگی همچنین با انتقاد از کم‌توجهی سیستم بانکی به موضوع تعاون و بخش خصوصی گفت: نظام بانکی کشور با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم در جریان طرح تحول اقتصادی، این مشکلات به کمترین حد ممکن برسد. 

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول