اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بانکداری اسلامی نقطه قوت برخورداری مردم از تسهیلات است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: توجه به مولفه‌های بانکداری اسلامی نقطه قوت متقاضیان تسهیلات بانکی برای برخورداری از مزایای آن است.

بانکداری اسلامی نقطه قوت برخورداری مردم از تسهیلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در نشست با مدیرکل موسسه مالی و اعتباری مهر استان اردبیل اظهار داشت: هم‌اکنون سیستم بانکداری فعلی ما با بانکداری اسلامی با مفهوم واقعی فاصله دارد و اگر احتیاط نشود و بانکداری از مراحل و اصول عقود اسلامی خارج شود زندگی را از مسیر خود خارج می‌کند.

استاندار اردبیل با اشاره به کارکرد سیستم بانکی و بازار سرمایه افزود: این موضوعات بسیار تخصصی هستند و نمی‌شود در این موضوعات سلیقه‌ای عمل کرد.

وی با اشاره به عواقب ناشی از عدم رعایت بانکداری اسلامی ابراز داشت: بسیاری از افراد فکر می‌کنند کمبودها، گرانی‌ها، خشکسالی‌ها و بلایای طبیعی در نتیجه اعمال انسان‌هاست و اگر اسلام را از عمق جان پذیرفتیم و به احادیث و روایات معتقدیم باید بپذیریم که اگر یک ریال از راه نادرست وارد زندگی شد کل زندگی را نابود می‌کند.

استاندار اردبیل در زمینه نقش‌آفرینی موسسه مالی و اعتباری مهر در اقتصاد استان اردبیل بیان داشت: به نظر من شما با توجه به امکانات و اندوخته‌ای که دارید با بکارگیری کارشناسان متخصص و با ارزیابی طرح‌‌های توجیهی اقتصادی می‌توانید با ورود به تولید ضمن انجام رسالت به سودآوری مناسبی هم برسید.

صابری به تفاوت موسسه مالی و اعتباری مهر با سایر بانک‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از تفاوت‌های شما با سایر بانک‌ها رسالت شماست و در شرایط فعلی، کشور باید متحول شده و شما وارد تولید شوید.

استاندار اردبیل در ادامه بیان داشت: با مطالعه وضعیت موجود استان یکی از بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی و کشاورزی استان را که کشت و صنعت مغان است را با مدیریت صحیح و کارآمد می توان احیا کرد و با توجه به مصوبه دولت این امر به مردم واگذار خواهد شد.

صابری با اشاره به وجود تعداد زیاد طرح‌ها و متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان نقش‌آفرینی موسسه مهر در سرمایه‌گذاری‌های خرد را خواستار شد.

وی در این جلسه ضمن استقبال از درخواست موسسه مالی و اعتباری مهر برای عضویت در شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: این امر سبب رونق و توسعه استان می‌شود و هم اکنون تاثیر‌گذاری موسسات مالی و اعتباری در استان از بانک‌ها بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک حلول ماه رجب و سال‌روز فتح خرمشهر ابراز داشت: این روز به اعتقاد من روز شکل‌گیری و احیای مجدد ایران اسلامی است، فضایی که در آن دوران بود، اشغال 577 روزه خرمشهر، وقوع جنگ در یک نوار یک هزار و 100 کیلومتری مرز مشترک و ورود لشگر بعثی گاهی اوقات تا عمق بیش از 100 کیلومتری در چندین استان کشور شاید شنیدنش هم آسان نباشد، اما بیرون کردن آنها با این همه حمایت استکبار جهانی کار بزرگی بود که این اتفاق افتاد و چه زیبا امام (ره) بیان داشتند که "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول