اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد:

مشکلات اقتصادی کشور با بانکداری اسلامی حل می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی جهان، وظیفه ما ترویج فرهنگ دینی خودمان است و اگر به سمت بانکداری اسلامی حرکت کنیم، مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد.

مشکلات اقتصادی کشور با بانکداری اسلامی حل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت الاسلام عباس سبحانیان صبح سه‌شنبه در همایش حساب "آب و آیینه" بانک مهر اقتصاد استان یزد اظهار داشت: پس از گذشت سال‌ها و خونریزی‌های پیاپی هنوز مشکلات اقتصادی جهان برطرف نشده است.
وی افزود: 40 درصد ثروت جهان تنها در اختیار یک مردم دنیاست و برای این معضل تا به حال راهکارهای زیادی ارائه شده که جوابگوی نیاز بشریت نیست و عموما با اغراض سیاسی همراه است.
نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد گفت: تحلیلگران خارجی می‌گویند سال آینده میلادی سال رکود اقتصادی در دنیا است.
سبحانیان ادامه داد: ما با ترویج فرهنگ دینی خودمان می‌توانیم این مشکل را در کشور حل کنیم.
وی بیان داشت: کسانی که به شعب بانک‌ها مراجعه می‌کنند اکثرا از اقشار ضعیف جامعه هستند و مسئولان باید تلاش کنند دست آنان را بگیرند و در راستای برقراری عدالت اقتصادی مشکلات آنان را برطرف کنند.
سبحانیان افزود: به خودی خود گرفتن قرض و وام کراهت دارد اما اگر جان و آبروی مومن در خطر باشد گرفتن آن واجب است.
وی در ادامه گفت: اگر به دستورات دین اسلام عمل کنیم، این خلا اقتصادی حاکم بر جهان را در کشور برطرف می‌کنیم همانطور که در زمان صدر اسلام، پیامبر اسلام توانستند یک جامعه بی‌فاصله یا کم‌فاصله از نظر اختلاف طبقاتی در بین مردم برقرار کنند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج نیز در این همایش اظهار داشت: خداوند می‌فرمایند: "اگر معامله شرعی را با ربا برابر می‌دانید، مانند جنگ با خداست".
حجت الاسلام علی مهدوی افزود: بانک ها در این میان نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.
وی گفت: موسسه مهر با یک میلیون تومان سرمایه پا به این عرصه گذاشت و تاکنون توانسته‌ایم بیش از 8 میلیون عضو داشته  باشیم و امید آن می رود که بتوانیم بانکداری اسلامی را در پرونده بسیج ثبت کنیم و آن را به سرانجام برسانیم.
دبیر کمیته شرعی این همایش نیز گفت:‌ تا کنون در بحث بانکداری اسلامی کارهای علمی انجام گرفته است که از نتایج آن می‌توان  به نقش بانک در سپرده‌ها اشاره کرد.
فتح الهی رساندن پول مازاد افراد غنی به نیازمندان را نقش بانک در این زمینه عنوان کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول