اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره بانک صادرات:

عملیات بانکداری بدون ربا حرکت به سمت بانکداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران گفت: قانون عملیات بانکداری بدون ربا، بانکداری اسلامی نیست بلکه حرکتی به سمت بانکداری اسلامی است.

عملیات بانکداری بدون ربا حرکت به سمت بانکداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد ربیع‌زاده ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت مدیره بانک صادرات ایران با آیت‌الله علوی‌گرگانی اظهار داشت: بانک صادرات ایران کمک زیادی به اشتغال و مردم محروم داشتند و خدمات ارزنده‌ای به مردم کردند.

وی افزود: بانک صادرات ایران با 3 هزار شعبه و 32 هزار نفر نیروی شاغل در کل کشور فعالیت دارد و گسترده‌ترین شعب را در خارج از کشور دارد که همراهی روحانیت برای ارتقای سلامت کاری و تحقق بانکداری اسلامی ضروری است.

عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران افزود: با حمایت‌های این بانک، 750 واحد تولیدی به مرحله بهره‌برداری رسیده است و 55 هزار نفر نیز در خدمت مردم هستند.

وی با بیان اینکه قانون بانکداری بدون ربا در سال 62 به تصویب مجلس رسید و از ابتدای سال 63 به اجرا درآمد گفت: قانون عملیات بانکداری بدون ربا، بانکداری اسلامی نیست بلکه حرکتی به سمت بانکداری اسلامی است.

ربیع‌زاده تصریح کرد: لازمه تحقق بانکداری اسلامی این است که بستر و شرایط لازم فراهم شود با این حال از همان ابتدای شروع کار بانکداری بدون ربا، کارکنان این بانک تمام تلاش خود را معطوف به اجرای این قانون کردند.

وی ادامه داد: نقطه ضعفی که در این مسیر وجود دارد این است که این قانون قرار بود به مدت 5 سال اجرا شود و سپس مورد بازنگری قرار گیرد که به دلیل پیش آمدن مسائلی مانند جنگ اینگونه نشد.

عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران ابراز داشت: بیشترین عقود در این بانک شامل عقود مشارکت، جعاله، فروش اقساطی و قرض‌الحسنه است.

وی با بیان اینکه در امر خوداشتغالی و تحصیلات به افراد زیر پوشش کمیته امداد تسهیلات اعطا می‌کنیم گفت: علاوه بر این به منظور درمان بیماری وام قرض‌الحسنه درمان را بدون هیچ محدودیتی پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول