اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه اول امسال اختصاص یافت

21 میلیون دلار اعتبار ارزی بانک توسعه صادرات اهواز به مشتریان

خبرگزاری فارس: مدیر بانک توسعه صادرات ایران شعبه اهواز گفت: در سه ماهه نخست امسال 21 میلیون دلار اعتبار ارزی از طریق این شعبه به مشتریان اختصاص یافته است.

21 میلیون دلار اعتبار ارزی بانک توسعه صادرات اهواز به مشتریان

فریبا نادریان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اهواز در آستانه 19 تیرماه سالگرد تأسیس بانک توسعه صادرات، بیشترین تسهیلات شعبه را در بخش صنعت خصوصاً صنعت فولاد، صنایع نیروگاهی و خدمات فنی و مهندسی و بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: رسالت این بانک با توجه به اهداف کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور کمک به توسعه صادرات غیر‌نفتی و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با سایر کشورهاست.

وی بانک توسعه صادرات ایران را تنها بانک حامی صادرکنندگان غیر نفتی دانست که طی دو سال متوالی به عنوان بانک حامی نمونه صادرکنندگان شناخته شده است و افزود: بانک توسعه صادرات امین و یاور صادرکنندگان بوده و در بازاریابی بین المللی محصولات نیز به صادرکنندگان کمک می‌کند.

نادریان تصریح کرد: بانک توسعه صادرات ایران با وجود یک شعبه و کمترین نیرو طی دو سال اخیر رتبه برتر در سرانه تسهیلات پرداختی و جذب سپرده در استان را به خود اختصاص داده است و هم اکنون  70 درصد صادرکنندگان نمونه استانی از مشتریان اعتباری این شعبه هستند.

مدیر بانک توسعه صادرات ایران شعبه اهواز میزان تسهیلات پرداختی ارزی و ریالی شعبه اهواز در سال 90 را 356 میلیارد ریال عنوان کرد که نسبت به سال ماقبل آن 30 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران در استان، طی دو سال اخیر به طور مستقیم و غیرمستقیم باعث ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت و معدن، صنایع تبدیلی و کشاورزی شده است.

نادریان درباره تسهیلات این بانک برای فعالان عرصه صادرات گفت: در راستای کمک به صادرکنندگان نمونه کشوری و استانی که وثایق درجه یک دارند نرخ تسهیلات ارزی 4.5 درصد، برای صادرکنندگانی که نمونه کشوری یا استانی نیستند اما وثایق درجه یک دارند این نرخ 5 درصد و برای سایر صادرکنندگان 6 درصد محاسبه می‌شود.

وی به تفاهمنامه‌ای که اخیرا بین بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات امضا شده اشاره کرد و افزود: شعب بانک توسعه صادرات ایران، علاوه بر انجام امور بانکی، نسبت به معرفی خدمات بیمه‌ای و ضمانتی صندوق ضمانت صادرات ایران مبادرت می‌ورزند بر همین اساس، برای تسهیل روند صادرات و دستیابی به صادرات 75 میلیارد دلاری هدفگذاری شده در سال‌جاری این بانک آمادگی دارد خدمات بیمه‌ای و ضمانتی صندوق ضمانت صادرات را معرفی نماید.

به گفته وی، طی تفاهمنامه امضا شده میان بانک و اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، اعطای تسهیلات به صادرکنندگانی که نمی‌توانند فاکتور ارائه نمایند با گواهی اتحادیه ملی محصولات کشاورزی بلامانع است.

نادریان همچنین صنعت گردشگری را یکی از صنایع ارزآور برای کشور دانست و با بیان اینکه این بانک تأمین مالی واحدهای فعال در صنعت گردشگری را نیز به عهده گرفته است، توضیح داد: براساس تفاهمنامه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیش از 347 میلیارد ریال برای حمایت از صنایع دستی و گردشگری در اختیار بانک توسعه صادرات ایران قرارگرفت که سازمان میراث فرهنگی عاملیت وجوه اداره شده خود را طی قراردادی به بانک توسعه صادرات ایران واگذار کرد و از این پس این بانک به سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری و صنایع دستی و حفظ بناهای تاریخی تسهیلات پرداخت می‌کند.

لازم به ذکر است که در تاریخ 19/4/1370 بانک توسعه صادرات تأسیس شد و عملاً از شهریور ماه 1371 آغاز به کار کرد و از آن هنگام، در راستای پیشبرد اهدافی که بانک بر عهده داشت، با کارکنان و کادری متخصص و ورزیده، در خدمت صادرات کشور قرار گرفت. در سال 1376 شعبه این بانک در استان خوزستان آغاز به کار نمود و تاکنون خدمات و تسهیلات فراوانی را در اختیار صادرکنندگان استان قرار داده است.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول