اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

بانکداری اسلامی برای حل مشکلات مردم ایجاد شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایلام گفت: بانکداری اسلامی در راستای رفع مشکلات مردم ایجاد شده است.

بانکداری اسلامی برای حل مشکلات مردم ایجاد شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در همایش آب و آیینه در محل هتل زاگرس ایلام اظهار داشت: اسلام در ابعاد مختلف برای خدمت‌رسانی به مردم برنامه‌های وسیعی داشته است.
وی ادامه داد: فلسفه تشکیل بانک‌ها و آن هم بانکداری اسلامی، سالم‌سازی اقتصاد است، آن اقتصادی که بر مبنای عقلانیت و اسلامیت بتواند رفع مشکلات مردم را در دستور کار قرار دهد.  
امام جمعه ایلام اضافه کرد: به هر حال رفاه مردم، زندگی توأم با امنیت روحی و روانی قطعاً بخش مهم آن در اقتصاد پویا و فعال فراهم می‌شود. 
لطفی تصریح کرد: نظام اسلامی و انقلاب اسلامی با استفاده از دین مقدس اسلام که دارای حکومت و نظام است در ابعاد مختلف برای پیشبرد اهداف دینی و اسلامی گام برمی‌دارد.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اصولا در هر نظام و سیستمی اگر آن سیستم و نظام در اقتصاد موفق نباشد و چالش‌های اقتصادی را برطرف نکند در سایر برنامه‌‌ها هم دچار چالش می‌شود.
وی ادامه داد: اما اگر سیستم و نظام یک اقتصاد پویا و بالنده داشته باشد قطعا در دیگر بخش‌ها و عرصه‌ها گام‌های بلندی را برمی‌دارد.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: یکی از نهادهای مهمی که می‌تواند در سالم‌سازی اقتصاد گام‌های بلند بردارد بخش بانکداری است که باید به آن توجه شود.
لطفی تصریح کرد: بانکداری بر مبنای جلب اعتماد مردم تشکیل می‌شود و مردم با آسودگی خاطر و اعتماد بالایی که به این سیستم دارند مراودات خود را آغاز می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: فلسفه بانکداری اسلامی برداشتن معاملات ربوی است، چون هیچ مسئله‌ای به اندازه مسئله ربا در دین مقدس اسلام نسبت به دوری از آن سفارش نشده است. 
وی ادامه داد: اگر در یک جامعه و کشوری فقط به دست آوردن سود به هر راه و روشی مرسوم شود نه تنها روش پسندیده‌ای نیست که باید با آن مقابله شود.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: از زمانی که نظام اسلامی در کشورمان استقرار یافت این مهم را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا کوشش می‌کند.
لطفی تصریح کرد: این درحالی است که دشمنان نظام اسلامی همواره اعلام می‌کردند دین اسلام هیچ برنامه‌ای برای این حوزه‌ و دیگر حوزه‌ها ندارد بلکه تنها در راستای تعلیم و تربیت تلاش می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام متذکر شد: دشمنان همواره این تبلیغات منفی را علیه کشور ایران اسلامی به عنوان ابزار فشار استفاده می‌کردند.
وی اذعان داشت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی قانون عملیات بانکی بدون ربا تصویب شد و به یک قانون مترقی و به‌روز و کارآمد تبدیل شد.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول