اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد تعاون بسیج:

بانک‌ها باید به سمت بانکداری اسلامی حرکت کنند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد تعاون بسیج گفت: بانک‌های ما باید به سمت بانکداری اسلامی حرکت کنند.

بانک‌ها باید به سمت بانکداری اسلامی حرکت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام حسین مهدوی ظهر امروز در همایش آب و آئینه‌ که در محل سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی ارشاد استان برگزار شد، گفت: بانک مهر اقتصاد کشور در سال 72 باهدف ارتقای سطح رفاه اجتماعی در بازار گسترده پولی، ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و رعایت بانکداری اسلامی در کشور تاسیس و در حال حاضر در کل کشور و استان‌ها دارای 700 شعبه است.
وی با بیان اینکه این بانک با تکیه بر باورها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اولویت‌های پذیرفته شده نظام بانکداری در سال 72 تاسیس شد، اظهار داشت: نظام بانکداری یکی از اهداف توسعه بوده و این موسسه در مسیر تولید، رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه آمادگی دارد با مابقی بانک‌های کشور همکاری و تعامل داشته باشد.
مهدوی با اشاره به اینکه امروزه در جوامع زندگی اقتصادی بدون بانک معنا و مفهومی ندارد، متذکر شد:  اگر قرار باشد بانک در زندگی نقش ایفا کند و در مکتب ما افراد روی حلال و حرام بودن منبع درآمد خود حساس هستند، باید تدابیری اندیشید و بانک را به سمت مسیری سوق داد که اسلام می‌خواهد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دنیا به وسیله غذاهای حرام و لقمه حرام به سمت زشتی‌ها کرنش و در مقابل زیبائی‌ها جا خالی می‌کند، گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم حرام اثر ذاتی و طبیعی خود را دارد.
مهدوی در پاسخ به این سئوال که چگونه با آفت سخت حرام‌خواری در جامعه مبارزه کنیم، تصریح کرد: این مهم عزم و حرکت ملی و عمومی و حضور همه اقشار جامعه را می‌طلبد.
 مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد تعاون بسیج با بیان اینکه آنچه که بانک‌ها در خصوص اسلامی شدن و حلال بودن معاملات بانکی انجام می‌دهند 50 درصد است،  یادآورشد: 50 درصد دیگر این مهم بر دوش مردم، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است که باید این مقوله را جدی بگیرند.
مهدوی گفت: همان‌گونه که بسیج در عرصه‌های هشت  سال دفاع مقدس که وارد می‌شد لرزه برتن دشمن می‌انداخت باید در موضوع اسلامی شدن بانک‌ها نیز به مانند بسیج عمل کنیم.
نماینده ولی فقیه در بانک مهر اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: آنچه که در بانک‌های کشور قدم برمی‌داریم در راستای بانک داری بدون رباست در حالی که امروز با بانکداری اسلامی فاصله زیادی داریم.
وی بیان کرد: 97 درصد قراردادهایی که در بانک مهر اقتصاد و شعب آن در استان‌ها اجرا می‌شود، اسلامی است و عملا در اجرای این قراردادها با مشکل مواجه هستیم، اما نسبت به دیگر بانک‌ها بیشتر کار کرده‌ایم.
مهدوی گفت: به منظور ارتقای سطح بینش مدیران‌کل،روسای شعب و مسئولان اعتبارات 300 هزار نفر ساعت آموزش داده شده و 5 هزار ساعت نیز متخصصین و حوزه علمیه روی قراردادهای این بانک کار کرده‌اند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد تعاون بسیج با بیان اینکه در این بانک موضوع وام وجود ندارد بلکه معاملاتی در این بانک انجام می‌شود، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب تمام معاملاتی که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده حلال و بلامانع است.
انتهای پیام/صا10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول