اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

کلاس‌های تابستانی با محوریت ادب پارسی در کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان از برگزاری کلاس‌های تابستانی با محوریت شعر و ادبیات پارسی برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

کلاس‌های تابستانی با محوریت ادب پارسی در کاشان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عبدالرضا مدرس‌زاده بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با اتمام بیست و پنجمین دوره فعالیت انجمن شعر و ادب کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان، کلاس‌های تابستانی با محوریت شعر و ادبیات پارسی به پیشنهاد این کانون در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی کلاس‌های خاقانی‌خوانی با حضور دانشجویان آماده کنکور دکتری ادبیات و با تدریس استاد عباس بهنیا را از جمله این کلاس‌ها نام برد.

مدیرعامل کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان همچنین، برگزاری کارگاه مقاله‌نویسی برای مجلات تخصصی و علمی و پژوهشی، کلاس‌های حافظ‌خوانی عبدالرضا مدرس‌زاده و کلاس‌های آشنایی با فنون شاعری و عروض و قافیه با تدریس استاد علوی‌نیا را از دیگر برنامه‌های کلاس‌های تابستانی ذکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به تأثیرگذاری کانون نشر فرهنگ اسلامی در کاشان یادآور شد: در این زمینه به عنوان نمونه می‌توان به تأسیس چند کانون فرهنگی ادبی که ترجیح داده‌اند از نام عام کانون به جای انجمن استفاده کنند، اشاره کرد.

به گفته وی، دوره‌های حافظ‌خوانی، خاقانی‌خوانی و مثنوی‌خوانی هم در دو دهه گذشته با همت استادان حاضر در کانون برگزار شده است و به تازگی دوره نقد و بررسی شعر معاصر نیز شروع شده که این شیوه نیز مورد استقبال انجمن‌های ادبی دیگر قرار گرفته است.

مدرس‌زاده خاطرنشان کرد: رویه و خط‌مشی امروز کانون، وفاداری به سنت‌های ادبی شعر فارسی با رویکرد جوان‌گرایانه و نوجویانه است که بتوان در مسیر ارتباط با استعدادهای ادبی آنان را به ادامه راه خطیر پاسداشت شعر فارسی و فرهنگ ایرانی رهنمون کرد.

وی همچنین متذکر شد: کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان از بدو تأسیس تا‌کنون با انجمن‌ها و محافل ادبی دیگر کاشان ارتباط و همکاری فرهنگی دارد که می‌توان به انجمن‌های ادبی صبا، انجمن ادبی سمن (تأسیس 1366)، انجمن ادبی کلیم کاشانی (تأسیس 1374) و انجمن شعر مذهبی کاشان (تأسیس 1376) اشاره کرد.

مدرس‌زاده اضافه کرد: هم‌چنین کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان برای ارج نهادن به فعالیت‌های ادبی بانوان در سال 1374 انجمن ادبی پروین اعتصامی را با مدیریت شاعره معاصر سرکار خانم مریم خرمشاهی تأسیس کرد که به دلیل پاره‌ای مسائل فعالیت آن با محدودیت‌هایی رو‌به‌رو بوده است.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول